לאכול סופגניות ולא להשמין? זה ממש לא נס

הדיאטנית רוחמה פרנקל, יועצת משרד הבריאות למגזר החרדי באגף התזונה עם המלצות לחג החנוכה כיצד להצליח לאכול מהסופגניות השמנוניות מבלי לעלות במשקל (חדשות בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

חג החנוכה מביא עימו גם מטעמי חג שמסמלים אותו כמו הסופגניות ש"קורצות" וסובבות אותנו כמו סביבון. רגע לפני שחגיגת הסופגניות ממשיכה, קבלו 8 דברים שכדאי לדעת על הסופגניה ותחליפיה:

8 עובדות על הסופגניה ל-8 ימי החנוכה

  1. הסופגניה כשמה כן היא: סופגת שמן.
  2. סופגניה אחת במילוי ריבה, ללא ציפוי מכילה 500 קלוריות.
  3. סופגניה במילוי אחר כגון ריבת חלב, שוקולד ועם ציפויים מכילה כ- 700-900 קלוריות.
  4. סופגניה עם מילוי של ריבה שווה ל-6 פרוסות לחם מלא או רגיל. ובמילוי אחר שווה לכ -10 פרוסות לחם.
  5. ביס אחד של סופגניה שווה לפרוסת לחם.
  6. בשתי יחידות של לטקעס יש מספר קלוריות כמו בסופגניה.
  7. שתיית מים מרובה לא "שוטפת" את הקלוריות.

יש סופגניה שניתן לאכול ללא הגבלה, כמה שרוצים, בלי להשמין. אלו הסופגניות האמריקאיות (הדונאטס). זה רלוונטי רק אם אוכלים את החור הריק שבמרכזן.

ומה עם סופגניות בריאות?

אין דבר כזה סופגניות בריאות. הבעיה הבריאותית בסופגניות אינה רק הסוכרים, הקמח או המילוי אלא בעיקר הטיגון ולכן גם סופגניות שמחופשות עם מרכיבים בריאים לא מנטרלות את נזקי הטיגון. מזון שמטוגן זמן ממושך משנה את המבנה הכימי של השמן ובעקבות כך נוצרים רדיקלים חופשיים וחומרים נוספים הפוגעים במערכות הגוף השונות. בנוסף, הערך הקלורי של סופגניה מחופשת עם מרכיבים בריאותיים, הוא לא פחות מכל סופגניה אחרת.

המלצה: אם אתם בוחרים לאכול סופגניה, אז עדיף אפויה, קטנה ללא מילוי או עם מילוי ריבה. נסו ותראו שסופגניות ולטקעס אפויים, גם טעימים.

לאכול ביושר וכושר

שכנעתם את עצמכם שלא נורא אם תאכלו עוד סופגניה כי אחר כך תעשו כושר ותשרפו קלוריות? מה דעתכם לשנות הפעם את הסדר, ו"להרוויח" את הזכות לסופגניה. קודם צאו להליכה ורק אז תאכלו סופגניה ותדעו שהרווחתם את זה ביושר, ובכושר.

אז כמה קילומטר תצטרכו ללכת כדי לשרוף קלוריות של סופגניה אחת?

לדוגמא, אם משקל הגוף הוא 70 ק"ג תצטרכו ללכת 7 קילומטרים כדי לשרוף את הקלוריות של סופגניה רגילה, ואם בחרתם להדר בסופגניה במילוי שוקולד או ריבת חלב, אז תצטרכו להדר גם במרחק ולצעוד 10 קילומטרים, כשעתייים בקצב מתון.

רוצים לעבור את חנוכה בלי לעלות במשקל? איכלו ביושר וכושר. קודם תעשו הליכה שעתיים ואז תוכלו לאכול סופגניה מהודרת.

לסיכום, חשוב לדעת שכדאי ואף אפשרי לשמור על המשקל גם בחנוכה אולם אין לסמוך על הנס להבין שבסופו של דבר הבריאות והמשקל שלנו הם בידיים שלנו ותלויים בהשתדלות ובהתגברות שאנו עושים. חנוכה בריא ושמח!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר