מזכיר המדינה האמריקני מתריע

"פוטין עלול לפלוש לאוקראינה בזמן הקרוב"

בעולם חוששים כי נשיא רוסיה מעוניין להיכנס לשטחה של המדינה השכנה, ונערכים: "נטיל על מוסקבה עיצומים כבדים שלא השתמשנו בהם בעבר", אמר שר החוץ בלינקן (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא רוסיה פוטין. שוב יכניס את העולם לסחרור? (צילום: שאטרסטוק)

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הזהיר אמש (רביעי) בפגישה שקיים עם נציגי נאט"ו בלטביה, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יכול להורות על פלישה לאוקראינה בטווח הזמן המיידי: "אנחנו לא יודעים אם פוטין החליט לפלוש לאוקראינה, אבל אנחנו כן יודעים שאם הוא ימצא את הסיבה לעשות זאת, הוא העמיד את היכולת שזה יקרה תוך זמן קצר. עלינו להתכונן לכך".

שר החוץ האמריקני הדגיש כי מוושינגטון הועבר מסר חד-משמעי למוסקבה, לפיו אם אכן הפלישה תתבצע, "תהיה תגובה אמריקנית נחרצת, כולל עיצומים כלכליים כבדים בעלי השפעה רבה, שנמנענו מלהשתמש בהם בעבר, שישפיעו רבות על רוסיה".

היום צפוי מזכיר המדינה האמריקני להיפגש עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, בשוודיה - ולהעביר לו מסרים אלו פנים אל פנים.

המתיחות בין אוקראינה לרוסיה, שבאה בעקבות ריכוז כוחות צבא רוסיה לאורך הגבול עם אוקראינה, הייתה במוקד מסעו של בלינקן באירופה השבוע, והיוותה חלק מרכזי גם בפגישתו עם עמיתיו בנאט"ו.

בלינקן ביקש מהאוקראינים "להמשיך לנהוג באיפוק": "המשחק הרוסי הוא לטעון לפרובוקציה - כדי לעשות את מה שהם תכננו לעשות במשך כל הזמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר