בנט לא מחכה לביידן

ישראל רוכשת נשק, ונערכת לתקיפה באיראן

השרים אישרו רכישת 12 מסוקי "סופר יסעור" ומלאי נוסף של מיירטים, פצצות וחימושים לחיל האוויר בעלות אסטרונומית. הסיבה: הכנה למצב שישראל תישאר לבד מול איראן (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בנט, גנץ, כוכבי ובכירים אחרים במערכת הביטחון. ישראל תפציץ באיראן? (צילום: דובר צה"ל)

המו"מ בין המעצמות לאיראן, בסוגיית הגרעין, שב להתנהל השבוע בווינה, אחרי חמישה חודשי הפסקה וחילופי נשיא בטהרן. אותם הדיונים, בהובלת נציגי ארה"ב, מעלים את החשש בישראל לפיו ממשל ביידן חותר להסכם בכל מחיר, גם אם "הסכם זמני", ולכן בישראל מעלים את הטון נגד ויתור על העיצומים שהוטלו בעבר על איראן.

דוגמה לכך ניתנה ביום ראשון, יום פתיחת השיחות באוסטריה, בו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ יאיר לפיד ונשיא המדינה יצחק הרצוג שיגרו מסר למדינות החזקות בעולם לפיו איראן מהתלת בהן.

בהתאם לכך, בישראל מתחילים להיערך למצב שהיא תישאר בודדה במערכה מול איראן, ומכיוון שבירושלים לא מתכוונים לאפשר פצצה לטהרן, צה"ל נערך יותר ויותר להפצצה: ב'ידיעות אחרונות' פרסם הבוקר (חמישי) הכתב הצבאי יוסי יהושוע כי ועדת השרים להצטיידות, שהתכנסה בתחילת השבוע, אישרה רכישת 12 מסוקי "סופר יסעור" חדשים מדגם CH-53K, ומלאי נוסף של חימושים ושל מיירטי כיפת ברזל. ע"פ הדיווח, העלות הכוללת של רכישות אלה עומדת על כחמישה מיליארד שקלים.

הסיבה לרכישה זו היא מסר נוסף מירושלים לוושינגטון ולטהרן כי עבור ישראל אפשרות של תקיפה הינה מעשית: "גם אם ארה"ב תצליח להשיג הסכם טוב, והסבירות לכך נמוכה, לא נוריד הילוך בהכנות לתקיפה צבאית", אמר בכיר במטכ"ל.

מלבד הרכש, צה"ל קיים בחודשים האחרונים מספר רב של תרגילים לשיפור המוכנות והכשירות של יחידותיו למערכה הבאה, כדי להשלים את המוכנות לאפשרות של עימות מול איראן. בתרגילים השתתפו כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים מכלל הזרועות והאגפים, שתרגלו דימוי לחימה רב-זרועית, אינטנסיבית וממושכת לצד תרגול מבצעי בתחום הלוגיסטי במטה ובשטח. אחרי שבעקבות מבצע "שומר החומות" נדחה "חודש המלחמה" שתוכנן בצה"ל, הוחלט על תכנון מחדש של גרף האימונים השנתי בצה"ל - ונוספו לו תרגילים לשיפור כשירות צה"ל למלחמה בכלל הזירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר