דרמה בהמראה

זוג חרדים הוצאו מטיסה בגלל טלית ותפילין

הדיילת צרחה ואף נוסע לא התערב: בעקבות דרישה מופקעת להניח את תיק הטלית והתפילין על הרצפה, הוצאו מטיסה זוג חרדים • כעת הם תובעים את החברה: "אירוע משפיל" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מטוס נוסעים, אילוסטרציה (צילום: מסך, מתוך יוטיוב. ארכיון כיכר)

זוג יהודים מבוגרים מברוקלין הוצאו לאחרונה מטיסת אמריקן איירלנייס לאחר שסירבו לכאורה להניח את תיק התפילין והטלית שלהם על הרצפה. לפי הדיווח ב'ניו יורק פוסט' האירוע המשפיל התרחש בטיסתם ממיאמי לניו יורק לא מכבר.

השניים נשאו אל המטוס תיק תפילין קטן בעבור הבעל, מנחם בירמן, ובו טלית ותפילין וכן סידור תפילה וחוברת לימוד על חג החנוכה. לטענתם, לפני ההמראה החלה דיילת לבדוק את תאי האחסון העליונים וכשהגיע לתיק התפילין שלפה אותו ושאלה של מי הוא.

כשבעל התיק השיב כי הדברים שייכים אליו, היא זרקה לכאורה את התיק על ברכיו ואמרה שהוא חייב להניח אותו על הרצפה מתחת למושב שבו ישב. בעל התיק התעקש וטען כי הדבר לא אפשרי ונוגד את אמונתו הדתית. לטענתו הדיילת השיבה כי הדבר לא משנה ואף החלה לצרוח עליו.

"זה היה אירוע משפיל", תיארה הגברת לניו יורק פוסט. "אף אחד לא התערב או הגן עלינו. מה שדרשו מאיתנו דומה לבקשה לקחת ספר תנ"ך או קוראן ולהשליך אותו לרצפה, אנחנו לא יכולים לעשות זאת".

בסופו של דבר הוזעק למקום איש צוות שהפציר בהם לעזוב את הטיסה. הם נותרו ללא תרופות הבעל, שהיו במזוודה, ונאלצו לקחת מונית לבית של חבר. כעת הם תובעים את חברת התעופה, שהגיבה כי היא בוחנת את התביעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר