"נס, להתנוסס – להתרומם"

ראש הישיבה זעק: "רוחות סערה באות לעקור אותנו" • צפו

אלפים השתתפו במעמד 'זאת חנוכה' של ראש הישיבה הגר"ש אלתר באוהל טייטלבוים בירושלים • בסיום ההדלקה נשא ראש הישיבה דברי חיזוק נרגשים: "לא לשים לב לרוחות מצויות" • צפו (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: נתי אלבר)

אלפים השתתפו אמש (ראשון) ליל 'זאת חנוכה' במעמד ההדלקה של ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר. שהתקיימה כמנהג בית גור בשעה חמש בערב, באהל טייטלבוים שהוקם במיוחד לימי החנוכה, בחצר הסמינר הישן בירושלים.

קודם ההלדקה מסר ראש הישיבה שיעור תורני בפלפול עמוק בהלכות החג.

לאחר מעמד ההדלקה נשא ראש הישיבה דברי תורה ודברי חיזוק בענייני דיומא: "יש בחוץ רוחות של סערה שבאות לעקור אותנו מהמקומות שלנו", זעק ראש הישיבה מנהמת ליבו, "התפקיד שלנו לקחת את הנס הזה של חנוכה ולעשות אותו 'נס להתנוסס מפני קושט סלה', דהיינו נס, להתנוסס – להתרומם.

"לא לשים לב לרוחות מצויות ושאינן מצויות שנושבות בעולם מכל הצדדים ומאיימות לכבות אותנו, כרוחות של טכנולוגיה, ולכל אחד ואחד יש את הרוח שיודע צריך להיזהר מפניה שלא תוציא אותו ולא תכבה את 'הנר אלוקים נשמת אדם' שלו".

ראש הישיבה סיים את דבריו הנרגשים: "יהי רצון שההתנוססות וההתרוממות הזו, תימשך אצלינו כל השנה ונוכל להיות ראויים להיקרא עבדי ה'".

יצויין כי במהלך השבת נהרו אלפים מכל העדות והחוגים לאהל המיוחד להשתתף בתפילות ובטישים שערך ראש הישיבה בליל שבת ובסעודה שלישית, בהם נשא דברי תורה וחיזוק בענייני ימי החנוכה.

(צילום: שלומי כהן)
(צילום: שלומי כהן)
(צילום: שלומי כהן)
(צילום: שלומי כהן)
(צילום: שלומי כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר