ממשיכה להסתבך

ניגוד העניינים החמור של ח"כ עידית סילמן

יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן, משמשת גם כראש ועדת הבריאות, צפויה לנהל ישיבה שמהווה ניגוד עניינים עם תפקידה הקודם - מנהלת שיווק בקופת חולים 'כללית' (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Gili Yaari / Flash90)

יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן שמשמשת גם כראש ועדת הבריאות צפויה לנהל ישיבה שמהווה ניגוד עניינים עם תפקידה הקודם, כך על פי פרסום ראשון של 'עכשיו 14'.

לפני היבחרה לכנסת, ח"כ עידית סילמן ממפלגת ימינה שימשה כמנהלת מחלקת השיווק של קופת החולים 'כללית', זאת בנוסף לעבודתו של בעלה בתפקיד בכיר בקופת חולים 'מאוחדת', עם היבחרה לתפקידה וקבלת ראשות ועדת הבריאות הוצע לה לחתום על הסכם ניגוד עניינים או שבעלה יתפטר מתפקידו. לבסוף, בעלה בחר להתפטר מתפקידו והח"כית לא חתמה על ההסכם.

כעת, דיון שצפוי להיות בוועדת הבריאות יעסוק בשיטות הגיוס של קופות החולים, כשבתחקיר שפורסם ב'עכשיו 14' נחשפו שיטות פעולה פסולות של קופות החולים ביניהן 'כללית' שאף הציעה למבוטח שאשתו בהריון הצעות גבוהות במיוחד בכדי שיעבור אל הקופה, זאת על מנת לגרוף רווח של 13,500 ש"ח שניתן לבית החולים המיילד - כשלכללית מספר בתי חולים.

סילמן צפויה לנהל את הישיבה זאת למרות שהיא זו שעמדה בעבר בראש מערך השיווק וייתכן שאף הייתה אחראית על הצעות דומות, ותפקידה נגע ישירות לנושא.

בינתיים הישיבה נדחתה "מסיבות טכניות" למועד לא ידוע, אך גם אז לכשתערך סילמן צפויה לנהל אותה.

ח"כ עידית סילמן מסרה בתגובה: "דיון ועדת הבריאות בנושא התנהלות קופות החולים להעברת מבוטחים בין הקופות נדחה בשל אילוצי סדר היום של הועדה. הדיון מבקש לקיים מעקב פרלמנטרי אחר פעילות הועדה המקצועית אותה הקים משרד הבריאות לבחינת התחרות בין קופות החולים. מועד מעודכן לדיון יפורסם בקרוב. יו"ר הועדה מתנהלת בכל הדיונים בשקיפות מלאה, בהתאם להנחיות הייעוץ המשפטי ואין לה כל מניעה מלעסוק בנושא״.

מדוברות הכנסת נמסר: "ככלל חובת הגילוי והבקשה לבדיקתם, אם מתעוררת שאלה בדבר ניגוד עניינים בנושא מסוים, מוטלת על חברי הכנסת, ולרשותם עומד צוות הייעוץ המשפטי של הכנסת לכל שאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר