החשש מזן האומיקרון

טורונטו: התפרצויות קורונה במוסדות חרדיים; ביה"ס נסגר

בהלה בעיר הקנדית: מחלקת הבריאות המקומית סגר את בית הספר החרדי לבנות בעקבות איתור תלמידות מאומתות • בתלמוד התורה התגלו עשרות תלמידים ומספר אנשי צוות שנדבקו (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בית הספר לבנות 'עץ חיים' (צילום: Eitz Chaim)

התפרצויות חדשות של נגיף הקורונה נרשמו בימים האחרונים במוסדות חינוך השייכים למגזר החרדי, בעיר טורונטו שבקנדה - העיר הגדולה במדינה ובירת מחוז אונטריו.

האירוע מתרחש בצל החשש מזן ה'אומיקרון' המתפשט בימים אלו ברחבי העולם. רק היום (שלישי) הודיעה מחלקת בריאות הציבור של טורונטו בציוץ בטוויטר, כי היא חוקרת מקרה של מאומת לקורונה בבית ספר בעיר בחשש כי מדובר בנשא הראשון של ה'אומיקרון' בעיר.

במקביל, מחלקת הבריאות מנסה להילחם בגל קורונה חדש ששוטף את בתי הספר בעיר הגדולה בקנדה. המאומתים הם בעיקר ילדי בית ספר, אך גם צוותי החינוך שעימם הם באים במגע.

על פי דיווח באתר היהודי-קנדי CJN, אתמול (שני) סגרה מחלקת הבריאות זמנית את בית הספר לבנות של רשת החינוך המקומית 'עץ חיים', המשרת מאות תלמידות בנות למשפחות חרדיות בעיר.

למרות היותו בית ספר פרטי (כמו רוב מוסדות החינוך החרדיים בקנדה, בארה"ב ובמדינות נוספות), המליצה מחלקת הבריאות ביום שישי האחרון כי בית הספר יפסיק את פעילותו באורח זמני, בשל מספר מאומתות לקורונה במוסד.

מחלקת בריאות הציבור של טורונטו (צילום: Shutterstock)

"כשאנו ממליצים על סגירת בית ספר שלם, אנו עושים זאת כאמצעי זהירות בכדי להגן על הצוות, התלמידים והקהילה מפני הפצה נוספת של קורונה בין כותלי בית הספר", צייצה המחלקה בחשבון הטוויטר.

לפי חוקי הקורונה המקומיים, קורונה בבית ספר מוגדרת התפרצות כאשר ישנם לפחות שני מאומתים במוסד ולפחות אחד מהם עשוי היה להידבק בבית הספר. רק אם חלפו שבועיים ולא זוהו מאומתים נוספים, מוכרז סיומה של ההתפרצות.

במקביל למאומתות בבית הספר לבנות, שעד כה לא ידוע מספרן המדוייק, אירעה התפרצות מקבילה בתלמוד התורה לבנים שמפעילה רשת 'עץ חיים'. על פי הדיווח ב-CJN, תלמוד התורה הגיע לשיא של 22 תלמידים ו-3 אנשי צוות מאומתים לנגיף קורונה. עם זאת, עד כה לא התקבלה החלטה להשהות את הלימודים.

יצויין כי תלמוד התורה של 'עץ חיים' פעיל בטורונטו כבר למעלה ממאה שנים, והוציא כמה בוגרים מפורסמים כמו הפוסק האמריקני הגאון רבי שמואל קמינצקי (בן הפוסק הגאון רבי יעקב קמינצקי זצ"ל), כמו גם המוסיקאים החרדים אייבי רוטנברג וברוך לוין.

התפרצות נוספת דווחה בבית ספר חרדי אחר לבנות, 'בית הספר הספרדי אור האמת'. בבית הספר, שחווה התפרצויות לפני כשנה, נמצאו חמש תלמידות ואשת צוות אחת מאומתות לנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר