היועמ"ש נגד ביבי

הקלטות מנדלבליט; "ניצלנו בחסדי שמיים"

"נתניהו סיכן את הדמוקרטיה": תמלולים של שיחות סגורות של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נחשפו • "אמירות משיחיות של פקיד ממשלתי שהחליט להחליף את העם" (ארץ)

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

"נתניהו סיכן את הדמוקרטיה": יועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דיבר בחריפות רבה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הדברים, שנאמרו בשיחות סגורות, נחשפו הערב (שלישי) ב'מהדורה המרכזית' של חדשות 12.

"אחת המסקנות שלי, המטרידות מאוד מהאירוע הזה", תיאר לאיש שיחו, "שאני חושב שיצאנו מזה. אבל באמת הרבה חסדי שמיים, אני באמת חושב ככה. הוא שומר על העם שלנו, ככה אני חושב, ממש. לא יודע איך זה היה נגמר, אני לא הייתי שותק, בית המשפט העליון בטח לא היה שותק".

"ראיתי התגלגלות למקום של נאמנות אישית, שזה אומר סכנה לדמוקרטיה, מבחוץ זה נראה דמוקרטיה כמו פולין והונגריה", תיאר, "גדלתי על תורת ז'בוטינסקי, הדרך הזאת מתחילה בחירות האישית, והשלטון נועד לשרת את היחיד, אני חושב שמי שהנהיג את המדינה לאחרונה הבין את זה לא פחות טוב".

"למנות אנשים שלנו", הסביר, אנשים "שלי (של נתניהו), שהנאמנות אישית אליי (אל נתניהו) ולא לציבור... המלחמה הפכה להיות קרב על הנאמנות הציבורית", הוסיף לתאר.

"לא האמנתי", צוטט כשהוא מדבר ביחס למינויים של נתניהו שעשה על מנת שיטיבו עימו, "זו החלטה שהיה לי קשה איתה, גם אחרי זה לא האמנתי זה ילך למקומות כאלה".

מנדלבליט תיאר כיצד ניסה נתניהו לשנות את "התפקיד שלנו, היועץ המשפטי לממשלה", וכן "עיתונות חופשית שניסו לשנות את ה-DNA שלה... אני חושב שאנשים לא ראו את זה, זה היה מאוד מתוחכם - אבל זה קרה המהלך הזה, זה התחיל מדברים קטנים", כגון "יועצים משפטיים של משרדי ממשלה. אבל זה משנה את ה-DNA שלנו".

מנדלבליט תיאר מה שלטענתו מהווה השיטה של נתניהו: "אם יהיו שופטים של בית המשפט העליון משלנו... שמרנים, רפורמטורים, אבל אי אפשר להביא שופטים שישמרו עליי (על נתניהו) שידאגו לי (לנתניהו) ותביא פרקליט כזה ויועץ משפטי כזה ומשנים ליועץ כאלה, ומפכ"ל משלנו וכן הלאה. כל המקומות האלה - זה פשוט יכול לפורר אותנו מבפנים".

"כל הסיטואציה של מינוי פרקליט מדינה, ושלא היו לי משנים. זה רע מאוד לתפקיד, אבל לא היה לי מה לעשות. האופציה האחרת היא לקבל אנשים משלנו (של נתניהו) מבפנים. אין דבר גרוע מזה".

גורמים המקורבים לנתניהו מסרו בתגובה: "אלה אמירות משיחיות של פקיד ממשלתי שהחליט להחליף את העם – לא פחות. מנדלבליט מעיד על עצמו שהוא בא להפיל את ראש הממשלה נתניהו, ומאשר בקולו את דבריו של עד המדינה חפץ, שהעיד היום שתיק 4000 הוא תיק פוליטי הזוי שלא היה בא לעולם אלמלא ראש הממשלה היה נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר