בצל המתיחות מול ש"ס

רבנים ספרדים פרגנו לפרוש: "ראש עיר טוב ונקי, שיצליח"

בצל המתיחות מול סיעת ש"ס, שני רבנים ספרדים - הגר"ש עמאר והגר"מ מאזוז, הביעו פרגון ותמיכה לראש העיר אלעד, ישראל פרוש; "מצליח יותר מכל אלו שהיו לפניו כאן"; צפו בתיעוד (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

תיעוד בלעדי ב'כיכר השבת': בצל המתיחות בין סיעת ש"ס לבין ראש העיר אלעד ישראל פרוש, שהגיעה כמעט לכדי פילוג בסיעה שנמנע בשל מכתבו החריף של נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, רבה של ירושלים הראשל"צ הגאון הרב שלמה משה עמאר וראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז, הביעו תמיכה בראש העיר המכהן.

היה זה במעמד חנוכת הבית לסמינר 'אור יקרות' החדש שנפתח בעיר, במהלכו, נשאו דברים שני הרבנים. "יש לי גם לברך", אמר הרב עמאר, "מה שאני שומע על ראש העיר, שהוא התאמץ ומתאמץ. אבל הוא לא אשם, נחלה לו מאבותיו. הכרנו את אביו ואת הסבא שתמיד מסרו את נפשם בשביל הכלל".

"ברוך השם זכתה העיר אלעד בראש עיר טוב ונקי, שיצליח וזכות התורה תעמוד לו", סיים הגר"ש עמאר את ברכתו.

הגאון הרב מאיר מאזוז, בירך גם הוא את ראש העיר והזכיר את אביו וסבו רבי מנחם פרוש זצ"ל והסבא רבא רבי משה פרוש זצ"ל ואמר: "הראשון היה רבי משה פרוש שהקים תלמוד תורה בו למד מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל. אחר כך הרב מנחם פרוש, שפעם עשה כנס של 600 אלף נגד בג"ץ, אחר כך הבן רבי מאיר פרוש. כך הדור הרביעי הרב ישראל פרוש, שהשם יתן לו בריאות".

לאחר מכן הרב מאזוז הוסיף ואמר כי "ישראל פרוש מצליח יותר מכל אלו שהיו לפניו כאן. הם היו ארבע שנים ואפילו פחות והלכו. והוא מצליח קדנציה אחר קדנציה ועושה דברים, ועומד על שלו. הוא לא מוותר".

המחלוקת עם ש"ס; שרוליק פרוש משיב אש

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בעקבות המתיחות בסיעת ש"ס המקומית בעיר אלעד, נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה חכם שלום כהן, יצא במכתב מיוחד בו הוא צידד ביו"ר הסיעה, יהודה בוטבול תוך קריאה לאיחוד השורות והעברת מסר נגד אותם פוליטיקאים ורבנים שמנסים לפלג את הסיעה, כשעל המכתב חתם גם חבר המועצת הגאון רבי שמעון בעדני.

המכתב יצא לאור לאחר שיו"ר ש"ס באלעד יהודה בוטבול, טען בפני נשיא המועצת כי שני חברי מועצה מטעם ש"ס, פועלים על דעת עצמם ובצורה עצמאית, ולעתים בניגוד לעמדת הסיעה.

הדבר בא לידי ביטוי בין היתר בהקצאות לבתי כנסת, בענייני מוסדות החינוך ואפילו באירועי תרבות, כאשר על שבת שירה ופיוטים מטעם העירייה עם החזן יחיאל נהרי, חתמו רק אותם שני חברי המועצה מבלי לשתף בכך את יו"ר הסיעה.

יצוין כי שני הנציגים טענו מנגד כי הם כפופים לרבה של העיר, הגאון רבי מרדכי מלכא, עמו הם מזוהים. הוא, כידוע, פועל בשיתוף פעולה עם ראש העיר ישראל פרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר