מטריד

הרש"פ "משקמת" אתרים בשטח של ישראל

ה'רשות הפלסטינית' הודיעה כי "תשקם" את התיאטרון בשומרון העתיקה בתוך שטח ישראלי, בניגוד להסכמי אוסלו והחלה בשיפוצים. האתר נשדד בידי שודדי עתיקות (בארץ)

הפיר שנחשף מתחת למושבים בתיאטרון (צילום: מרכז סיור ולימוד שומרון)

הודעה בעמוד הרשמי של "משרד התיירות והעתיקות" הפלסטיני הכתה את מועצה אזורית שומרון בתדהמה וחצתה את כל הקווים האדומים. ה'רשות הפלסטינית' הודיעה בעמוד הרשמי של "משרד התיירות והעתיקות של הרשות", כי שודדי עתיקות פגעו בתיאטרון הרומי בשומרון העתיקה.

מדובר באחד התיאטראות הרומיים הגדולים בעולם, התיאטרון נשמר כמעט במלואו עוד מימי הורדוס, והוא נבנה למעשה על גבי העיר שומרון. שהוקמה ע"י מלך ישראל עמרי במאה ה 9 לפני הספירה, והייתה בירת מלכות ישראל ומהווה היום שריד כמעט יחיד למלכות ישראל הקדומה.

אלא שבכך לא הסתפקו ב'משרד התיירות הפלסטיני', בעמוד הודיעו כי יחלו בעבודות "שיפוץ ושיקום המקום" וככל הידוע אף החלו בעבודות שיפוץ במקום. זאת על אף שהתיאטרון יושב בשטח C. איזור שהוא בשליטה ישראלית מלאה. לא רק זאת, אלא שמדובר כאמור באחד הנכסים ההיסטורים החשובים של עם ישראל. בפוסט הבחינו מדריכות של מרכז סיור ולימוד שומרון שהעבירו את המידע.

הפוסט

עקירת המושבים בתיאטרון ע"י השודדים גילתה מתחת למושבים מערכת חללים שלא ברור לאיזו תקופה היא משוייכת. השודדים מחפשים ככל הנראה אוצרות בחללים הללו.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב בזעזוע: "מזה שנים אני מתריע וזועק על החרפה בשומרון העתיקה, אולם כעת הדבר הזה הגיע לשיא. על כך אמר אליהו הנביא, בדיוק כאן בשומרון העתיקה: "הרצחת וגם ירשת?" ה'רשות הפלסטינית' שמנהלת את שוד העתיקות הכי גדול שהיה בעשרות השנים האחרונות בישראל, שמעבירה משטחי C עתיקות ל"מוזיאונים למורשת הפלסטינית" דוגמת מוזיאון שוד העתיקות בכפר סבסטיה. "מתריעה" מפני שוד עתיקות ואף "משפצת" בתוך אתרים היסטורים בשליטה ישראלית מלאה. ובכך פוגעת אף יותר באתרים ההיסטורים".

דגן במקום (רועי חדי)

"המקום הזה נמצא באחריות המנהל האזרחי, אולם אין אכיפה ואין משילות. ה'רשות הפלסטינית' כובשת צעד אחר צעד אתרים היסטורים יהודים, אם זה בתליית דגל אשף מעל תל ארומה, אם זה בבניית כביש צמוד למזבח יהשע והריסת המתחם הסובב אותו, וכעת השיא, כניסה באין מפריע לבירת מלכי ישראל הקדומה, בלב השומרון, שטח בשליטה ישראלית מלאה, הם נוהגים במקום כאילו היה שלהם. והמערכת ישנה! מתחת לאף גונבים לנו ולדורות הבאים נכסים היסטורים. הורסים ברגל גסה. על כל הרשויות להתעורר באופן מיידי לשמירה אמיתית על האתרים הארכיאולוגים ההיסטורים בשומרון ובכל יו"ש. אני קורא לעצור באופן מיידי את תוכניות ה"שיקום" של ה'רשות הפלסטינית', ולבנות תוכנית חירום לאומית להגנה על האתרים ההיסטורים של עם ישראל ביו"ש", דרש דגן.

ד"ר אהרון טבגר ארכיאולוג בחוג לארכיאולוגיה באוניברסיטת אריאל הסביר ואמר כי "מה שרואים בתמונות הם מושבים בתיאטרון הרומי שנעקרו ע"י שודדים. השודדים חפרו מתחת למושבים בחיפוש אחר עתיקות, פגיעה משמעותית וחמורה באתר ארכיאולוגי בעל חשיבות עצומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר