יעיל אבל פחות

מחקר חדש: יעילות החיסון לאומיקרון נמוכה

מחקר ראשוני ומצומצם מאד, שנערך על ידי מדענים בדרום אפריקה, טוען כי החיסון של פייזר נגד הקורונה יעיל הרבה פחות נגד וראינט האומיקרון מאשר נגד הנגיף המקורי (קורונה)

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

מחקר ראשוני ומצומצם מאד, טוען כי החיסון של פייזר כנגד הקורונה יעיל הרבה פחות כנגד וראינט האומיקרון. המחקר שהתבצע על ידי מדענים דרום אפריקאים טוען כי בדיקות דם של מחוסנים הראו ירידה משמעותית ביכולת הנוגדנים מהחיסון לבלום את האומיקרון, זאת לעומת ההגנה מול הנגיף המקורי.

פרופסור אלכס סיגל, שעמד בראש הצוות שביצע את המחקר, טען כי נראה שקבלת מנת חיסון נוספת, יכולה להעלות את יעילות החיסון נגד הווריאנט שמעורר דאגה רבה בעולם.

כאמור, מדובר בינתיים במחקר מצומצם מאד שהתקיים על 12 דגימות דם בלבד של מחוסני פייזר, מתוכם שישה גם מחלימים. המחקר גם עדיין לא עבר ביקורת עמיתים מה שמעמיד אותו בינתיים בספק.

למרות שעל פי המחקר האומיקרון חומק מהחיסון ברמה של עד פי 40 מאשר הנגיף המקורי, הוא עדיין מושפע מהחיסון מה שפותח תקווה כי שיפור החיסון ייעל אותו גם מול זן זה.

כעת יצטרכו בעולם להמשיך לעקוב אחר ההתפשטות החדשה של האומיקרון, ולעודד את האזרחים להתחסן מפני הנגיף בניסיון לצמצם ולו חלקית את ההתפשטות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר