הפיגוע בשמעון הצדיק

בעלה של הפצועה משחזר: 'הבן צעק; אמא יש לך סכין בגב'

בעלה של ניצולת הפיגוע היום בירושלים, מספר בריאיון מבית החולים, על השכנה המחבלת, על רגעי הפחד, על הנס הגדול שהיה ואומר: "אשתי אמרה שהדקירה הייתה פחות כואבת מלידה" | צפו (ארץ)

דביר כהן, בעלה של ניצולת הפיגוע (צילום: דוברות הדסה)

פיגוע הדקירה הבוקר (רביעי) בשכונת שמעון הצדיק (שיח' ג'ראח) בירושלים, בו תושבת השכונה, מחבלת פלסטינית, בת 14 בלבד, דקרה אם יהודיה - מוריה כהן, לעיני ילדיה.

בשעה זו, בית החולים הדסה הר הצופים, הודיע, כי "פצועת פיגוע הדקירה, מוריה כהן, אשר פונתה הבוקר אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים, שוחררה לביתה לאחר שטופלה על ידי צוותי כירורגיה ורפואה דחופה".

מנהל המחלקה הכירורגית פרופ׳ חגי מזא"ה, עדכן: "הפצועה פונתה אלינו על ידי מד"א כשהסכין נעוצה בגבה, בדיוק כפי שצריך לפנות במקרה כזה. במזל גדול - למרות גודלה של הסכין, הדקירה בגבה לא הייתה עמוקה ואנו משחררים אותה לאחר הטיפול לביתה".

בעלה של מוריה, שיחזר דקות לפני השחרור מבית החולים את רגעי הדרמה: "אני דביר, בעלה של מוריה שנפצעה, יש לנו חמישה ילדים ואנחנו מתגוררים בשכונה כמעט שש שנים ומגדלים בה את ילדינו בשמחה ובאהבה. אני הייתי במילואים עד עכשיו".

"לפי מה שאני יודע - על פי מה שדיברתי עם אשתי", סיפר דביר, "היא יצאה הבוקר מהבית עם כל חמשת הילדים שלנו, והמחבלת שהיא שכנה שלנו - עקבה אחריה כשהיא יצאה מהבית - לאורך כל הדרך ובאמצע הדרך, היא דקרה אותו עם הסכין בגב".

"הבן שלי צעק לה", סיפר דביר מה ששמעה מאשתו, "יש לך סכין בגב, בסייעתא דשמיא, המחבלת נבהלה מהסיטואציה והתחילה לברוח. זה היה ממש נס, כי היו שלושה ילדים בעגלה ואם היא הייתה ממשיכה, אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה".

"אני מכיר את המשפחה - הן גרים מולי, אמנם אני לא מבקש מהם לחם וחלב, אבל כבר מ'שומר החומות', הם התחילו להשתולל, בהתחלה המשטרה לא הייתה איתנו, אבל לאט לאט יותר מרגישים נוכחות משטרתית. אנחנו משתדלים לחיות את חיינו כרגיל - למרות שאנחנו מנסים לשמור את השגרה בחיינו ואנחנו מתפללים שיהיה לנו ביטחון".

"דיברתי עם אשתי בדרך", אמר דביר בסיום, "ברוך השם היא מרגישה טוב ואנחנו מקווים שהיא תשתחרר היום, והיא טוענת שהכאבים פחות חזקים מלידה. אנחנו נמשיך להתגורר במקום זה לא ירתיע אותנו, אנחנו נמצאים בשליחות".

עם שחרור רעייתו מבית החולים, אמר דביר: "אנו מודים בחום לצוות בית החולים הדסה הר הצופים על הטיפול המסור והעוטף, ומאחלים בריאות לכולם".

יצוין, כי על פי הידוע עד כה, המחבלת משתייכת לאחת המשפחות בשיח' ג'ראח שעומדת בפני פינוי הבית. המשטרה פשטה על ביתה ועצרה את אמה.

פרופ' חגי מזא"ה, מנהל המחלקה הכירורגית בהדסה הר הצופים, סיפר: "הבוקר מד"א הביאו ליחידת הטראומה בהר הצופים פצועה עם דקירה בגב עליון, כאשר לשמחתי הם הביאו אותה עם הסכין עדיין תקועה בתוך הגב".

הוא סיפר כי "בהגיעה ליחידת הטראומה, בדקנו אותה, ייצבנו אותה, וניתן היה להוציא את הסכין, ולהעביר אותה לבדיקות הדמיה שהיו בסך הכל תקינות, ולכן מצבה מוגדר קל".

על פצע הדקירה אמר כי מדובר ב"פציעת דקירה בגב עליון, לשמחתנו הפציעה היתה יחסית שטחית, לא פגיעה באברים עמוקים".

פרופ' מזא"ה ציין: "אני מניח שצפויה לה התאוששות טובה ומהירה", והעריך שתשתחרר היום או מחר לביתה.

על הסכין עמה נדקרה, סיפר: "הסכין היתה גדולה מאוד, באורך של כ-30 ס"מ, כאשר רק הקצה הקדמי שלה היה תקוע בגב".

"היא היתה מאוד נסערת", הוסיף, "זה מובן, היא נדקרה בזמן שהובילה את הילדים שלה, והילדים שלה נשארו שם, היא היתה מאוד מודאגת אבל די מהר העניינים הסתדרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר