המשטרה חוקרת

החריב בית קברות יהודי - והחל לשתול ירקות

כארבעים מצבות ישנות נותרו מבית העלמין בן מאות השנים של הקהילה היהודית בעיירה קיטייגורוד, עד שדייר סמוך העיף אותן הצידה ונצפה כשהוא משתמש במקום כגינת ירק (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שטח בית הקברות בשנים האחרונות (צילום: איחוד הקהילות היהודיות באוקראינה)

המשטרה חוקרת דיווח לפיו בית קברות יהודי נחרב, ותושב מקומי החל לשתול במקום ירקות - כך מדווח איחוד הקהילות היהודיות באוקראינה.

על פי הדיווח, מי שסיפר לרשויות על חילול בית העלמין הוא תושב מודאג של העיירה קיטייגורוד במחוז קמניץ-פודולסקי שבאוקראינה, שצפה במעשים והעיד עליהם. המשטרה פתחה בחקירה פלילית לפי חוק 197, האוסר השתלטות בלתי חוקית על שטחי אדמה.

לפני המעשים, כארבעים מצבות ישנות נותרו מבית העלמין בן מאות השנים של הקהילה היהודית בקיטייגורוד. המצבה בעלת הכיתוב הישן ביותר שאותרה בבית העלמין, הוקמה בשנת 1840.

השטח שעליו ניצב בית העלמין אינו משוייך לאדם פרטי אלא לקהילה היהודית המקומית - שכיום למרבה הצער לא נותר לה זכר, ולא נעשו מאמצים לשמר את בית העלמין. לא היה כל גדר, שילוט, שמירה או אמצעי ביטחון - אך בית הקברות גם לא ספג וונדליזם אנטישמי; עם הזמן, שטחו פשוט הלך וקטן בשל בנייה במקום, והמצבות שנותרו כוסו בעשבים.

מצבו של בית הקברות הלך והידרדר, עד שהחשוד, דייר בבית הסמוך המחזיק בחווה חקלאית, העיף את המצבות המאובקות הצידה ונצפה כאמור כשהוא משתמש במקום כגינת ירק.

במקביל לתלונה למשטרה שהובילה לפתיחת חקירה פלילית, איחוד הקהילות עתר למועצה המקומית בדרישה כי עד להסדרת השטח תועבר אדמת בית העלמין למיקום אחר בכדי למנוע את המשך החילול.

יצויין כי עיירה זו, כמו מחוז קמניץ-פודולסקי כולו, היא בעלת עבר יהודי מפואר. אמנם בשל גודל הכפר גם הקהילה היהודית היתה קטנה יחסית, אך היא החזיקה בתחילת המאה הקודמת בשלושה בתי כנסת ושישה עסקים מקומיים היו בבעלות יהודים.

האוכלוסייה היהודית בקמניץ-פודולסק סבלה שוב ושוב, בתחילה נאסר על היהודים להתגורר באזור, לאחר מכן עברו פוגרומים קשים ובתקופת השואה הוצאו להורג רבבות יהודי המחוז.

קמניץ-פודולסקי, מראה כללי (צילום: Shtterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר