"נס חנוכה שלנו" | ריאיון ל'כיכר'

הניצולה שבה הביתה: 'לא מעניין אותי מה היה, רק להודות'

מוריה כהן, ניצולת הפיגוע ב'שמעון הצדיק' בי-ם, משחזרת בשיחה עם 'כיכר' את רגעי הפחד; "זיהיתי את הנערה. היא הסתכלה עלי והייתי בטוחה שהיא מחכה לחברה שלה מבית הספר" • צפו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מוריה כהן, לצד הבעל והילדים, לאחר השחרור (צילום: כיכר השבת)

ניצולת פיגוע הדקירה הבוקר (רביעי) בשכונת שמעון הצדיק (שיח' ג'ראח) בירושלים, מוריה כהן, חזרה בשעה האחרונה לביתה, ומספרת על החוויה המחרידה שעברה הבוקר, כשלצדה בעלה וחמשת ילדיהם.

"שני אנשים שהיו בסמוך הזעיקו עזרה, צריך להודות להשם - הם היו שליחים שלו. גם המשטרה וגם מד"א היה מדהימים ועזרו לי עם הילדים, זה נתן לי שחרור. גם הצוות בהר הצופים - הם אלופים".

"זיהיתי את המחבלת לפני, היא הסתכלה עלי, אבל הייתי בטוחה שהיא מחכה לחברה שלה בבית הספר, אבל לא חשדתי כי אנחנו שכנים וזה לא דבר שאמור לקרות - וזה באמת מתסכל".

"אבל לא מעניין אותי מה היה, אלא אני רוצה להודות על הנס הגדול שהיה לנו, זה היה נס חנוכה האישי שלנו", אמרה מוריה כהן.

כזכור, מוקדם יותר היום, שוחררה מוריה מהבית החולים ומנהל המחלקה הכירורגית פרופ׳ חגי מזא"ה, עדכן: "הפצועה פונתה אלינו על ידי מד"א כשהסכין נעוצה בגבה, בדיוק כפי שצריך לפנות במקרה כזה. במזל גדול - למרות גודלה של הסכין, הדקירה בגבה לא הייתה עמוקה ואנו משחררים אותה לאחר הטיפול לביתה".

בעלה של מוריה, שיחזר דקות לפני השחרור מבית החולים את רגעי הדרמה: "אני דביר, בעלה של מוריה שנפצעה, יש לנו חמישה ילדים ואנחנו מתגוררים בשכונה כמעט שש שנים ומגדלים בה את ילדינו בשמחה ובאהבה. אני הייתי במילואים עד עכשיו".

"לפי מה שאני יודע - על פי מה שדיברתי עם אשתי", סיפר דביר, "היא יצאה הבוקר מהבית עם כל חמשת הילדים שלנו, והמחבלת שהיא שכנה שלנו - עקבה אחריה כשהיא יצאה מהבית - לאורך כל הדרך ובאמצע הדרך, היא דקרה אותו עם הסכין בגב".

"הבן שלי צעק לה", סיפר דביר מה ששמעה מאשתו, "יש לך סכין בגב, בסייעתא דשמיא, המחבלת נבהלה מהסיטואציה והתחילה לברוח. זה היה ממש נס, כי היו שלושה ילדים בעגלה ואם היא הייתה ממשיכה, אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה".

"אני מכיר את המשפחה - הן גרים מולי, אמנם אני לא מבקש מהם לחם וחלב, אבל כבר מ'שומר החומות', הם התחילו להשתולל, בהתחלה המשטרה לא הייתה איתנו, אבל לאט לאט יותר מרגישים נוכחות משטרתית. אנחנו משתדלים לחיות את חיינו כרגיל - למרות שאנחנו מנסים לשמור את השגרה בחיינו ואנחנו מתפללים שיהיה לנו ביטחון".

"דיברתי עם אשתי בדרך", אמר דביר בסיום, "ברוך השם היא מרגישה טוב ואנחנו מקווים שהיא תשתחרר היום, והיא טוענת שהכאבים פחות חזקים מלידה. אנחנו נמשיך להתגורר במקום זה לא ירתיע אותנו, אנחנו נמצאים בשליחות".

עם שחרור רעייתו מבית החולים, אמר דביר: "אנו מודים בחום לצוות בית החולים הדסה הר הצופים על הטיפול המסור והעוטף, ומאחלים בריאות לכולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר