גל טרור

צבי יחזקאלי מזהיר: אנחנו בסוג של מלחמה

הפרשן הבכיר לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, התייחס לגל הטרור וטוען כי אנו נמצאים בסוג של מלחמה ודוחה את הטענות ל'מצב משפחתי' שמוביל את המחבלים לבצע פיגועים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

הפרשן הבכיר לענייני ערבים ב'חדשות 13', צבי יחזקאלי, התייחס לגל הטרור שפוקד את ישראל בשבועות האחרונים וטוען כי אנו נמצאים בסוג של מלחמה ודוחה את הטענות ל'מצב משפחתי' שמוביל את המחבלים לבצע את הפיגועים. הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "אנחנו נמצאים לא ברצף ולא בגל, אנחנו נמצאים בסוג של מלחמה עם טרור שמופעל נגדנו תמיד, לפעמים זה עולה ויורד. וכן, אנחנו נמצאים ברצף של פיגועים ויש לזה הסבר - חמאס דוחף את הציבור שלו, ובעיקר הם לומדים מהמפגע הבודד.

"כל הפיגועים הללו הן תוצאה של אפשור, אתה כמדינה מאפשר, פתחו סוכת אבלים בשועפט, הניפו דגלי חמאס, אם זה היה בראמללה - אנשי הביטחון של אבו מאזן היו לוקחים את הדגלים הללו, למה אצלנו זה מותר? כשאתה לא אוכף - זה קורה. כל הרצף הפיגועים הללו זה אפשור".

באשר לדיווחים על רקע משפחתי חברתי שהובילו מחבלים לבצע פיגועים, טוען יחזקאלי: "זה תירוצים שהצבא מספר לעצמו כדי לומר לך שזה לא גל. כל פיגוע, כל גניבת רכב או נשק בנגב - יש לזה קו אחד מחבר קוראים לזה בערבית. אם לא תתייחס לזה כך - אז כל פעם תגיד שזה בגלל מזג האוויר, או שרב עם אישתו, זה זריית חול בעיניים. בוא נכניס אולי פעילים למען שלום המשפחה ושיעשו שלום בית, מה פתאום יש מכוון נגד יהודים

"חוקרים שוטרים שירו לעבר מחבל שניסה לרצוח יהודי חרדי משבת, יש יותר פרשנות בזה, מסתכלים הצד השני ואומרים 'אפשר'. הם לומדים אותנו, הם רואים אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר