שוב אנטישמיות בפריז

לינץ' על יהודי בן 70 בביתו: "איפה הזהב???"

שני תוקפים אנטישמיים, ערבי ואפריקני, פרצו אל ביתו של ל' והיכו אותו באכזריות תוך איומי אקדח כשהוא קשור לכסא • רק אחרי שעזבו, הצליח להזעיק עזרה - ופונה לבית חולים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בצרפת: משטרת פריז הודיעה אמש (רביעי) כי היא חוקרת אירוע חמור, שבמסגרתו שני תוקפים ערכו לינץ' על יהודי מבוגר בביתו שבפריז בשבוע שעבר.

לפי דיווח של BNVCA - משרד לאומי בצרפת למאבק באנטישמיות - התקיפה התרחשה ב-1 בדצמבר בביתו של הקורבן, יהודי מבוגר כבן שבעים ששמו פורסם רק בראשי התיבות ל', ברחוב לאון-ז'ירו שברובע ה-19 של פריז.

אחד החשודים הוא ממוצא ערבי, ורעהו אפריקני. על פי הדיווח, השניים הגיעו בסביבות השעה 11 בבוקר אל ביתו של ל' כשהם לובשים קפוצ'ונים ועוטים כפפות (ככל הנראה כדי לא להותיר טביעות אצבע), חבטו בעוצמה על הדלת ופרצו פנימה בעזרת כלי פריצה.

לאחר מכן היכו אותו באכזריות תוך איומי אקדח, כל זאת כשהוא קשור לכסא, וצעקו עליו: "איפה הזהב???". את פרטי האירוע סיפק מאוחר יותר הקורבן עצמו.

לפי עדותו של ל', "נהדפתי באלימות בתוך ביתי על ידי התוקפים, הם היכו אותי בכל גופי והצמידו את אקדחם לרקה שלי. בשלב הזה שאל אותי אחד מהם האם אני יהלומן יהודי.

יהודים ברובע היהודי בפריז (צילום: Shutterstock)

"השבתי להם שאינני יהלומן אך אני כן יהודי. הם הביאו דבק מסקינג טייפ וקשרו אותי לאחד מכסאות הבית, ואז שאלו אותי מספר פעמים בצעקות: 'איפה הזהב???'. הם אף הזהירו אותי: 'אם תזוז מהכסא, ניתן לך ירייה בראש' תוך כדי שהם מכים אותי שוב ושוב בקת האקדח".

בסופו של דבר הצליחו התוקפים לקחת ממנו 250 יורו שהיו בכיסו, ועזבו את המקום כשהם משאירים את קורבנם חבול ומדמם.

ל' הצליח להזעיק את אשתו למקום בעזרת הטלפון הנייד, והיא קראה לשירותי הצלה שפינו אותו לבית החולים המקומי סנט לואיס. הוא עבר שם טיפולים שהקלו על כאביו ופציעותיו, וכמו כן נזקק לרופא עיניים מאחר וספג מהלומות קשות בעין ימין.

במקביל, משטרת פריז חוקרת את האירוע בדגש על סממניו האנטישמיים, אך עד כה לא נלכדו חשודים במעשה.

הרחוב שבו מתגורר ל', כמו גם מספר רחובות סמוכים, מהווים בית ליהודים רבים. בחודשים האחרונים אירעו שם כמה תקיפות אנטישמיות.

יוזכר כי שני אירועי אנטישמיות חמורים אירעו בבתיהם של יהודים צרפתיים. כך היה במעשי הרצח המזעזע של שרה חלימי הי"ד, ושל ניצולת השואה מיריי נול הי"ד, בידי מהגרים מוסלמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר