לצד אחוז התחסנות נמוך

זאת הסיבה שניגריה זורקת את החיסונים שקיבלה

ניגריה היא מהמדינות בעלות אחוז ההתחסנות הנמוך ביותר - 3% בלבד. המדינה זוכה לתרומות חיסונים מכל העולם ובכל זאת, היא זורקת חלק גדול מהחיסונים ויש לכך סיבה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
חיסונים בניגריה (צילום: shutterstock)

חיסוני הקורונה באפריקה בתקופה מסויימת היו נחשבים לזהב של ממש. כיום, ניגריה למשל, אחת המדינות בעלות אחוז ההתחסנות הנמוך בעולם - זורקות מנות חיסון. זאת הסיבה שזה קורה:

תקופה ארוכה מנהיגי ניגריה התחננו לחיסונים אך בשל בעיות כלכליות לא יכלו לאפשר את רכישתם ובכל זאת, לפני מספר שבועות קיבלה המדינה אספקה גדולה של חיסונים כתרומות ממדינות אחרות.

מדינת הענק עם מעל 213 מיליון תושבים קיבלה שתי מיליון מנות חיסון מבריטניה, קנדה וצרפת. זאת לצד יותר מ-7.5 מיליון מנות תרומה מארה"ב. ובכל זאת, הניגרים השלכיו מנות חיסון רבות לפח.

הסיבה להשלכת החיסונים לטענת הניגרים, שהחיסונים שהיגוע למדינה הגיעו עם מועד פקיעת תוקף קרוב מדי מה שמציב להם אתגרים לוגיסטיים רבים.

"זה מותיר לנו זמן קצר לטפל בחיסונים - משהו כמו שבועות בודדים בתוכם צריכים לטפל מהשינוע ועד לרגע מתן החיסון" תירץ שר הבריאות במדינה.

ב-BBC דיווחו כי המדינה הודיעה לארגון קובקס שאחראי על תיווך תרומות החיסונים, שלא לתרום יותר חיסונים עם תוקף של פחות מכמה שבועות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר