"השלכות חמורות"

התביעה נגד בנו של האדמו"ר מגור; המודיע במחאה חריגה

ביום ראשון יתכנסו אלפי חסידי גור לעצרת מחאה בבני ברק, בעקבות העתירה שהוגשה נגד בכירים בחסידות בהם בן האדמו"ר; הבוקר, 'המודיע' מתייחס לראשונה לפילוג ומוחה על התביעה (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור, בחנוכה (צילום: שוקי לרר)

באופן חריג, עיתון 'המודיע' מדווח הבוקר (שישי) בעמודו הראשון על עצרת המחאה שמתוכננת להיערך ביום ראשון הקרוב על פני רחוב חזון איש בבני ברק, במחאה על התביעה הפלילית שהוגשה כלפי בנו של האדמו"ר מגור ושורת רבנים וראשי ישיבות.

כזכור, לפני מספר חודשים הוגשה עתירה לבית המשפט נגד 18 אנשים מחסידות גור, בהם אחד מבניו של האדמו"ר. בעתירה שכותרתה "קובלנה פלילית בגין פרסום לשון הרע במטרה לפגוע", נכתב בין היתר כי "הנאשמים שמשמשים בתפקידים רשמיים בקהילה ובמוסדות, פעלו בין היתר בפעולות תגמול והסתה משומנת נגד חברי הקהילה הפורשת" - קהילת הגאון רבי שאול אלתר.

בכותרת המרכזית של הידיעה ב'המודיע' נכתב: "תדהמה וזעזוע נוכח תביעות רבנים בבית משפט במטרה שהשופטים יתערבו ויכריעו בחינוך הטהור", ובכך, זו הפעם הראשונה שהעיתון, בטאונה של הסיעה המרכזית ב'אגודת ישראל', מתייחס באופן פומבי וישיר לסערה המתרחשת בחסידות גור בשנתיים האחרונות, מאז הקמת קהילתו של הגר"ש אלתר.

הדלקת הנר השמיני של חנוכה בגור (צילום: שוקי לרר)

במאמר חריף שפורסם גם הוא בעמוד הראשון נכתב כי "מטרת תביעה זו לקעקע ולפגוע בערך הסמכות התורנית. כל יהודי מבין את ההשלכות החמורות העלולות להיווצר בכל קהילה מתקדים של תביעה זו", כשמציינים את חומרת ההליכה לערכאות עליה כתב הרמב"ם "כאילו חירף וגידף והרים יד בתורת משה רבינו".

בתוך כך, בבני ברק נערכים להשתתפות אלפי חסידי גור בעצרת המחאה שתיערך, כאמור, ברחוב חזון איש, בשעות הערב של יום ראשון הקרוב.

לפני מספר חודשים נערך בגור כינוס חריג וחסר תקדים, בהשתתפות דיינים ומורי הוראה, ראשי ישיבות ורבנים מהקהילה, וזאת בעקבות העתירה הוגשה.

עורך הדין שהגיש את התביעה, מסר אז בתגובה כי הפניה לערכאות נעשתה בהיתר של הדיין הגרמ"מ שפרן, ואשר על כן היא איננה נוגדת דעת תורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר