"בתחילתו של גל"

שר הבריאות: "אי אפשר למנוע את התפשטות זן האומיקרון"

על רקע העלייה בהדבקה בווריאנט החדש, שר הבריאות קיים מסיבת עיתונאים והסביר: "זן האומיקרון מדבק יותר ומתפשט מהר, קצב ההתחסנות לא מספק. יש תחושה שהכל בסדר" (בארץ)

שר הבריאות הורוביץ (צילום: לע"מ - משרד הבריאות)

שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש וראש מערך שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי-פרייס, מקיימים הערב (ראשון) הצהרה לתקשורת בנוגע להתפשטות הווריאנט החדש. "כיכר השבת", מעביר את ההצהרה בשידור חי.

"בדיוק כמו שהיינו בדלתא, גם עכשיו עם זן האומיקרון, חשוב לי להגיד שהמדינה שלנו נמצאת במצב טוב", פתח שר הבריאות הורוביץ את דבריו בהצהרה.

"נקטנו פעולות ועשינו צעדים שאף מדינה לא עשתה - ועשינו זאת בצורה מדויקת. יחד עם זאת, אין אפשרות למנוע את התפשטות של הזן החדש, אבל בהחלט אפשר לעקוב אחר ההתפשטות ולקנות זמן - ולקרוא לציבור להתחסן".

שר הבריאות אף הגדיר את הצורך החיוני בחיסון הבוסטר והצורך שהציבור בישראל ילך ויתחסן: "האומיקרון מדבק הרבה יותר, מי שמחוסן בהתאם להנחיות משרד הבריאות מוגן הרבה יותר מפניו. כל הסימנים מראים שמי שמחוסן בבוסטר מוגן בצורה טובה יותר מלחלות בקורונה קשה. מי שלא מתחסן מסכן את עצמו ואת סביבתו ואת החברה".

לאחר מכן, דיברה ראש מערך שירותי הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, והסבירה על הקריטריונים של משרד הבריאות להכניס מדינות לרשימת המדינות האדומות, הכריזה על שלוש מדינות חדשות באירופה שיוגדרו כאדומות, והן: דנמרק, בלגיה ואנגליה - החל מיום רביעי הקרוב, כל מי שיחזור מהמדינות הללו יחויב בבידוד.

כשעתיים לאחר מסיבת העיתונים, משרד הבריאות הוציא הבהרה, וחזר בו מהכנסת בלגיה לרשימות המדינות האדומות, וטען, כי מדובר במדינה גבולית ולכן היא יצאה מהרשימה.

"זה תחילתו של גל", המשיכה אלרעי-פרייס והסבירה בפירוט על זן האומיקרון באריכות, "אמנם התחלואה בו יותר קלה בין המאושפזים, אך חסר לנו מידע מהימן על האלימות שבו, שעדיין לא ברורה", עוד הוסיפה פרייס, "כי לעת עתה, המצב בהחלט בשליטה, מכוון שאנחנו יודעים שכל הנדבקים בו - הם כאלו ששבו מחו"ל, או אנשים שאנחנו יודעים ממי הם נדבקו".

לאחריה, דיבר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אש, ואישר את הידיעה כי במשרד הבריאות דנים בימים אלו על מתן המנה הרביעית של החיסון נגד נגיף הקורונה והסביר באריכות על האסטרטגיה של משרד הבריאות. והדגיש, כי כעת לא דנים על מתן המנה הרביעית לכלל האוכלוסייה.

בנט אמר מוקדם יותר היום, "האסטרטגיה היא 1. לעכב כניסה של הווריאנט למדינה ו-2. בזמן הזה להגביר את החיסוניות של המדינה. אנחנו לא נשחרר בידוד של שלושה ימים. אם לא נעשה את הצעדים הללו - נגיע לסגר. פעולה נחרצת עכשיו עם פגיעה כלכלית מסויימת עדיפה מפגיעה אחר כך שהיא פי מאה".

"מדינת ישראל פתוחה ואנחנו רוצים להשאיר זאת כך. זה קורה כי אנחנו לוקחים את זה מאוד ברצינות. מדינות אחרות כבר שטופות באומיקרון. לשמור על גבולות זה לא מספיק. צריך במקביל לנצל כל יום ופשוט לחסן, לחסן, לחסן. האמת היא שכרגע אנחנו לא מספיק מוגנים", אמר בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר