לאחר 3 שבועות

מבצע חיסון הילדים נכשל? רק 10% התחסנו, 1.9% חרדים

מבצע חיסון הילדים מדשדש במיוחד, רק 10% קיבלו מנה ראשונה כ-110 אלף ילדים. נוסף על ההיענות הנמוכה, שיעור ההתחסנות במגזר החרדי נמוך פי שבעה מהחברה החילונית (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

על פי הנתונים שפורסמו הבוקר (שני) ב'ישראל היום' נראה שמבצע חיסון הילדים מדשדש במיוחד, רק 10% קיבלו מנה ראשונה כ-110 אלף ילדים, מדובר בנתונים הראשונים בתום שלושה שבועות. נוסף על ההיענות הנמוכה, נרשמו פערים גדולים בין הקבוצות. שיעור ההתחסנות במגזר החרדי נמוך פי שבעה מהחברה החילונית, ובמגזר הערבי - פי 13

מהנתונים עולה כי רק 1.1% מבני 5 עד 11 במגזר הערבי התחסנו לקורונה ואילו במגזר החרדי התחסנו רק 1.9%, כאשר במגזר הכללי התחסנו 14% מהילדים. לפי משרד הבריאות עד כה התחסנו 110,700 ילדים בגילים אלה: במגזר הכללי - 103,039, במגזר החרדי 3,901 ובמגזר הערבי 3,105. בסך הכל בקבוצת הגיל 5 עד 11 ישנם 1.242 מיליון ילדים, ו־18% מהם (224 אלף) נחשבים מחלימים.

אמש (ראשון), צוות הטיפול במגיפות (צט"מ) והועדה המייעצת לחיסונים דנו בצמצום פרק הזמן בין המנה השנייה למנה השלישית ומתן מנת בוסטר רביעי לאוכלוסייה הבוגרת, אך בינתיים החליטו שלא להמליץ על כך.

חברי הצט"מ וועדת החיסונים החליטו להמליץ על הארכת משך ההחלמה למאומתי אומיקרון ועל קבלת מנת חיסון לאחר 3 חודשים מיום ההחלמה.

חברי הצט"מ והועדה המייעצת החליטו שלא להמליץ בעת הזו על קיצור מועד מתן בוסטר לאחר חיסון שני ל-3 חודשים.
כמו כן החליטו בינתיים שלא להמליץ על מתן מנת בוסטר רביעי לאוכלוסייה הבוגרת וכן להימנע ממתן בוסטר רביעי למדוכאי חיסון.

כמו כן, בינתיים לא הומלץ על מתן מנת חיסון נוספת למחלימים שחוסנו פעם אחת, מתן בוסטר למי שחוסן פעמיים וחלה ומתן מנת בוסטר רביעית למי שחלפו 3-4 חודשים מקבלת מנת החיסון ה-3.

בין חברי הצוות הייתה תמימות דעים לגבי הצורך להעמיק את חיסון האוכלוסיות שלא השלימו את 3 מנות החיסון ולחזק את ההגנה על האוכלוסיות שבסיכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר