חוששים שתתקוף?

ארה"ב סירבה לספק מטוסי תדלוק לישראל

צה"ל ביקש מהאמריקנים להקדים את אספקת שני מטוסי ה-KC-46 שמשמשים לתדלוק אווירי ונזקקים לתקיפה ישראלית באיראן. האמריקנים סירבו בינתיים לבקשה (פוליטי מדיני)

מטוס הבואינג KC-46 (צילום: שאטרסטוק)

שר הביטחון, בני גנץ, מבקר כעת בוושינגטון על רקע הדיווחים על שיתוף פעולה מבצעי אפשרי בין ישראל לארה"ב בכל הנוגע לאיראן. אך על פי הדיווח של ynet, בקשת צה"ל מצבא ארה"ב להקדים את אספקת שני מטוסי תדלוק KC-46 מתוך הארבעה שאמורים להגיע לישראל, נדחתה. מדובר במטוס משמעותי מבחינת המוכנות הישראלית לתקיפה אפשרית באיראן בשל המרחק הרב.

מטוסי התדלוק KC-46 מתוצרת בואינג יכולים לשהות באוויר 12 שעות ולתדלק עשרות מטוסי קרב באוויר באמצעות מערכת משוכללת. לישראל יש אמנם מטוסי תדלוק אוויריים אך הם בני 50 שנה ובצה"ל היו שמחים מאד להקדים ולקבל את המטוסים הנדרשים ולא להמתין 4 שנים כפי שנחתם בעסקה.

למרות דחיית הבקשה, בצה"ל מקווים כי במהלך השנה הקרובה יצליחו בכל זאת לשכנע את האמריקנים לספק את המטוסים שיגדילו באופן משמעותי את הסיכוי שישראל תוכל לתקוף את מתקני הגרעין האיראניים.

צה"ל ממשיך בהיערכות לתקיפה אפשרית באיראן וישנה תכנית אימונים מפורטת לכך לצד עסקאות חימוש נוספות של צה"ל.

בישראל העבירו מסר באמצעות שר הביטחון כי הם נערכים לתקיפה אפשרית לנוכח הקיפאון בשיחות הגרעין וההתקדמות האיראנית כל העת אל עבר הפצצה הגרעינית. בארה"ב מקווים שהדיפלומטיה עדיין תצליח ומציבים את התקיפה כאופציה אחרונה בלבד, שכרגע נראית כמעט האופציה היחידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר