בגיל 92

החסיד הישיש שהקים מקווה חשאי מאחורי מסך הברזל נפטר

סופר הסת"ם והמלמד הרב דוד דוב מישולובין נפטר בגיל 92 והותיר צאצאים רבים • 'כיכר השבת' עם תולדות חייו הסוערים, מהנערות מאחורי מסך הברזל ועד התחייה בארה"ב (דיין אמת)

שלמה מן | כיכר השבת |
הרב מישולובין ז"ל (צילום: shutterstock, לפי סעיף 27)

בלוס אנג'לס שבקליפורניה נפטר היום (שלישי, צום עשרה בטבת) הרב דוד דוב מישולובין ז"ל, מחסידי חב"ד הבולטים והוותיקים בעיר. בגיל 92 היה בפטירתו.

המנוח שימש כמלמד בחדר המקומי וכסופר סת"ם. לפני שנים רבות התגורר בשכונת נחלת הר חב"ד שבקריית מלאכי בדרום הארץ ולימד בה את התלמידים תורה בתלמוד תורה.

הוא נולד בשנת תרפ"ט בשנת תרפ"ט בוויטבסק. כשהיה בגיל 13 ברחו הוריו מאימת המלחמה לסמרקנד. בשנות בחרותו עזבו מרבית חסידי חב"ד שהתגוררו בעיר את עירו וקומץ החסידים שנותרו פתחו ישיבה שהוא נמנה עם תלמידיה.

אחרי נישואיו, עם מרת פרומה שרה פיל מחרקוב, התגורר בעיר דושנבה בירת טג'יקיסטן, כשנתיים. בעיר הקים עם החזן חיים דובער זלצמן מקווה טהרה בחשאיות בשטח שמאחורי בית הכנסת שם.

בשנת תשל"א עלו הוא ומשפחתו ארצה והתיישבו בקריית מלאכי. בארץ התעסק בקירוב ובחינוך ילדי ישראל כשלפרנסתו עסק בסת"ם בעיקר בתחום ההגהה של תפילין ומזוזות. בשנת תש"מ היגר ללוס אנג'לס שבארצות הברית בה התגורר עד פטירתו. תחילה נקרא לשמש כמלמד חסידי עם הקמת החיידר החב"די לצד עיסוקו בסת"ם.

בשנת תש"פ נפטרה אשתו ונטמנה בארצות הברית.

ברוך דיין האמת.

  • תמונה זו מופצת ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר