הסכמי שלום וגרעין איראני

טראמפ ונתניהו, הסוף? ברק רביד בריאיון מרתק

האמת מאחורי היחסים בין דונלד טראמפ לבנימין נתניהו; הריאיון שעורר סערה עולמית; מה הוביל להסכמי אברהם והאם ישראל ערוכה לתקוף באיראן • הפרשן המדיני, ברק רביד, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' • צפו (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

במשך שנים הציגו לנו תמונה לפיה נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הם צמד החברים הקרובים ביותר בקרב מנהיגי העולם. אך ספר חדש של הפרשן המדיני, ברק רביד, 'השלום של טראמפ', חושף את מאחורי הקלעים של היחסים בין שני המנהיגים, הסכמי האברהם וריאיון אחד שעורר סערה עולמית.

בריאיון מיוחד, באולפן 'כיכר השבת', מספר ברק רביד על הציטוטים מהריאיון של טראמפ ששפכו אור על היחסים בין המנהיגים, מי דחף להסכמי השלום, מדוע נתניהו כמעט חזר בו, והרגע בו בני גנץ שלח את עוזרו להקיף על הבית הלבן ולוודא שבנימין נתניהו עזב את המקום. וגם: שיחות הגרעין עם איראן, ההתנהלות הישראלית והאם לישראל יש את היכולת לתקוף. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

"אני מגלה את זה כל פעם בעבודה העיתונאית, איזה הבדל יש בין מה שאנחנו רואים מעל למים לבין הקרחון הגדול שמתחת למים, שאנחנו רק לפעמים מגלים אותו ומבינים כמה המציאות שמשווקים לנו היא לא קשורה למה שקורה באמת".

ברק רביד באולפן 'כיכר השבת'

רביד הוסיף: "אם לפני שבועיים הייתי אומר לך שטראמפ שונא את ביבי, אתה היית אומר שאני משוגע ושולח אותי אשפוז, אף אחד לא מאמין, יש אנשים שגם עכשיו לא מאמינים שמה שהם שמעו זה לא מה שקרה".

רביד מספר: "אחרי הבחירות השניות שנתניהו הפסיד את הבחירות וגנץ ניסה להקים ממשלה, טראמפ נשאל על זה והוא אמר 'היחסים שלנו עם ישראל - לא עם נתניהו', באותו רגע הוא הבין שההימור שלו על נתניהו אולי לא היה כל כך נכון, והוא התחיל להתרחק ממנו".

לדבריו: "באותם ימים הוא אמר לאנשים שלו שאם גנץ ינצח בבחירות - יהיה להם יותר קל להתקדם עם הפלסטינים ולהשיג עסקה. לפני בחירות שלוש הוא קיווה שגנץ ינצח".

אתה אומר שערב הקמת ממשלת הרוטציה, טראמפ העדיף שגנץ יצליח להרכיב ממשלה?

"כן, התשובה היא כן, שמעתי את זה מכל האנשים שלו, גם הוא אמר לי את זה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר