גשום וסוער

מחר תחל סופת 'כרמל'; התחזית המלאה

לפי תחזית מזג האוויר, מחר תחל סופת 'כרמל' ויהיה גשום וסוער בצפון הארץ ובמרכזה. ייעשה אביך וייתכנו סופות חול מקומיות. משעות הצהריים קיים חשש לשיטפונות (מזג האוויר)

(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

מזג האוויר היום (ראשון) יהיה מעונן חלקית עם טמפרטורות מעט נמוכות מהרגיל לעונה. לאורך מישור החוף ינשבו רוחות ערות. במישור החוף הצפוני ייתכן גשם מקומי קל. משעות אחה"צ ייתכן אובך.

הלילה: מעונן חלקית. יוסיפו לנשב רוחות ערות לאורך החוף. לפנות בוקר יחל לרדת גשם לאורך החוף מלווה בסופות רעמים בודדות.

מחר, יום שני, גשום וסוער בצפון הארץ ובמרכזה. חשש להצפות במקומות המועדים. בחרמון ירד שלג ויתכן שלג גם בפסגות הגבוהות של הרי הצפון. בדרום הארץ בבוקר ייתכן גשם מקומי, ובהמשך היום ייעשה אביך וייתכנו סופות חול מקומיות. משעות הצהריים קיים חשש לשטפונות בנחלי ים המלח ומדבר יהודה. הטמפרטורות ירדו ויהיה קר מהרגיל לעונה.

ביום שלישי ירד גשם לפרקים בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף מלווה בסופות רעמים בודדות. בחרמון ירד שלג. במישור החוף ינשבו רוחות ערות וקיים חשש מהצפות. הטמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום רביעי גשמים יוסיפו לרדת מדי פעם בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף, מלווה בסופות רעמים יחידות בעיקר בחוף. בחרמון ירד שלג. הטמפרטורות עדיין נמוכות מהרגיל לעונה.

במגן דוד אדום נערכים לקראת הרוחות העזות שיחלו הערב ולסופה "כרמל" שתחל מחר, על מנת להעניק את הטיפול המהיר והיעיל ביותר למי שעלול להיפגע כתוצאה ממזג האוויר.

בעקבות הגשמים העזים הצפויים לרדת ומשבים של עד 100 קמ"ש הונחו צוותי מד"א בין השאר לאייש את האמבולנסים והג'יפים עם הנעה כפולה (4×4), וזאת, על מנת לתת מענה רפואי במקומות בהם יש קושי להתנייד עקב מזג האוויר. בנוסף, יתוגברו המשמרות, על מנת לתת מענה אם יגבר הביקוש לשירותי מד"א.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "נפגעי מזג האוויר בסוף השבוע מוכיחים שוב עד כמה חשוב להיות בקשר עם קרובי משפחה ושכנים חולים וקשישים, המתגוררים לבד לוודא כי הם מוגנים מפני הקור ולסייע להם במידת הצורך. כמדי שנה, במד"א ערוכים לכל אירוע, בכל מזג אוויר.

"אני קורא לציבור להגביר את תשומת הלב למפגעים שנגרמו כתוצאה ממזג האוויר ולזכור בכל צורך רפואי יש להזעיק את כוחות מד"א בטלפון 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי', באמצעותו החובשים והפראמדיקים יזהו את מיקומכם המדויק. אני מאחל המשך חורף חם ובטוח לכלל הציבור בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר