הפיגוע במומבאי

האזנות הסתר למחבלים חושפות: למה בחרו דווקא בבית חב"ד?

13 שנים חלפו מאז הפיגוע המחריד בהודו, בו נרצחו בין היתר שלוחי חב"ד בעיר וכמה מאורחיהם החרדים. הקלטות שנחשפו לאחרונה מגלות מדוע בחרו המחבלים דווקא ביעד הזה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בית חב"ד במומבאי (צילום: באדיבות COL, ארכיון כיכר)

מהקלטות שפורסמו לאחרונה מתקופת הפיגועים בהודו, בהם הפיגוע הנורא בבית חב"ד במומבאי, עולה כי המחבלים בחרו לפגע דווקא בבית חב"ד - בכדי ליצור הד ברחבי העולם בכלל ובקרב יהודי העולם בפרט. כך עולה מהפרסום של העיתון Jewish Chronicle.

הקלטות הסתר הוקלטו בידי אנשי המודיעין ההודים, בהן נשמעים אנשי ארגון הטרור הפקיסטני לשקאר א-טייבה, שכזכור ביצעו סדרת פיגועי טרור בהם המתקפה על בית חב"ד במומבאי בה רצחו מחבלים את זוג השליחים הרב גבריאל ורבקה הולצברג יחד עם עוד יהודים אחרים ששהו בבית. כידוע, עוזרת הבית הצליחה להימלט יחד עם הילד מוישי הולצברג - שניצל בזכות קור רוחה.

בחירת היעדים

חוץ מהפיגוע בבית חב"ד ביצעה החוליה שורת פיגועים במקומות שונים בהם תחנת רכבת, בית חולים, מלונות ועוד... בפיגועים נהרגו יותר מ-200 בני אדם, ומאות נפצעו.

את היעדים בחרו המחבלים מתוך רצון למשוך ככל הניתן את תשומת הלב העולמית. כך למשל מלון טאג' מאהל פאלאס נבחר כמקום בו נמצאים הרבה עשירים.

על פי ההקלטות, הבחירה דווקא בבית חב"ד הגיעה גם ברקע הרעש העולמי שיוצר פיגוע טרור כזה - וגם הפרת שקט של שנים רבות באיזור בין הדת היהודית לצד ההינדו והמוסלמית באיזור.

הקול שנשמע בהקלטות נשמע כקולו של זכיור רחמן לכבי, מי שלמעשה עמד מאחורי תכנון הפיגועים הקטלניים שזעזעו את העולם כולו.

אורן רוזנפלד, יוצר סרטים ישראלי שלידיו הגיעה ההקלטה אמר לעיתון ה'JC' כי "יש הקלטות מהמחבלים שבהם הם מציינים במפורש את בית חב"ד כמטרה - אחת מתוך שאר המטרות ברשימה של המחבלים" אמר. "הם ידעו שהכוונה ליהודים תעלה יותר כותרות".

"יש קהילה משגשגת. זו דוגמה מצוינת למדינה שבה יהודים מעולם לא נרדפו ובעולם של היום זה ממש נדיר. זו עיר של 23 מיליון אנשים והיא מורכבת מהרבה מאוד דתות שונות וכולם מסתדרים. מטרת המתקפה הזו הייתה לנפץ את ההרמוניה הזו".

כזכור, מתקפת הטרור במומבאי בוצעה על ידי חברי ארגון טרור פקיסטני המשויך לאל קעידה במשדך יומיים, בה רצחו מעל 200 בני אדם ופצעו עוד עשרות.

כאמור, אחת המטרות הייתה בית חב"ד, שם לקחו את יושבי הבית כבני ערובה, כשהמטפלת ברחה יחד עם בנם של שליחי חב"ד.

מתוך בני הערובה נרצחו שלוחי חב"ד הרב גבריאל ורבקה הולצברג, בן ציון קרומן, אריה לייבוש טייטלבאום, ויוכבד אורפז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר