התפשטות המגיפה

נפטר ראשון מ'אומיקרון'; למעלה מ-1000 חשודים כנדבקים

על רקע התפשטות זן ה'אומיקרון' של הקורונה ובצל כינוס קבינט הקורונה, משרד הבריאות מפרסם הערב את נתוני התפשטות הזן המעודכנים; בנוסף, דיווח על נפטר ראשון מהזן - בשנות ה-60 (אקטואליה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נתוני הקורונה: על רקע התפשטות זן ה'אומיקרון' של נגיף הקורונה משרד הבריאות מפרסם הערב (שלישי) את נתוני הקורונה המעודכנים, ובנתיים דיווח על נפטר ראשון מהזן החדש.

ביממה האחרונה זוהו 170 מאומתים חדשים ל'אומיקרון' ועד כה זוהו בישראל 341 מאומתים, מרביתם אזרחים ששבו מחו"ל.

234 מאומתים ששבו מדרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, קפריסין ותורכיה, 29 מאומתים שהינם מגעים של שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת, 66 אומתו בארץ ועוד 12 מקרים בבדיקה.

מבין כל המאומתים, 95 לא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון), ו- 246 מוגנים.

משרד הבריאות מעדכן עוד כי קיים חשד גבוה לעוד 807 מקרים של חשיפה לוריאנט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות סופיות, 432 מהם חוזרי חו"ל, 64 באו במגע עם חולים, 119 בקהילה ועוד 192 בבדיקה.

מבין סך המאומתים ואלו עם ה"חשד הגבוה" - בסך הכול 1,148 אזרחים, 528 עם סימפטומים, 600 בלי סימפטומים ו-20 בתהליך בדיקה.

הערב, ואחרי פרסום הנתונים הרשמיים דווח ב'כאן 11' על חולה ראשון בזן החדש שנפטר בבית החולים סורוקה, מדובר בחולה קורונה בן 75 אשר סבל ממחלות רקע, הוא חוסן פעמיים אך עברה למעלה מחצי שנה מאז החיסון השני.

מבית החולים 'סורוקה' נמסר כי "גבר בשנות השישים לחייו חולה בקורונה עם וריאנט האומיקרון נפטר אתמול בביה"ח. האיש שסבל ממחלות רקע קשות ומרובות, אושפז במחלקת קורונה לפני כשבועיים במצב קשה. עיקר התחלואה שלו נבעה ממחלות הרקע ולא מדלקת ריאות כתוצאה מקורונה. בדיקת ה-PCR הראשונית העלתה חשד לנוכחות ווריאנט האומיקרון ולכן הבדיקות נשלחו לריצוף גנטי. תשובה חיובית לזיהוי וריאנט האומיקרון התקבלה אתמול אחה"צ לאחר פטירתו. אנו משתתפים בצערה של המשפחה".

בשלב זה, כל מי שנחשף למאומת לוריאנט האומיקרון או למי שהוגדר ב"חשד גבוה", צריך לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד ביום ה- 7 לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית.

במאמר שהתפרסם מוקדם יותר היום במגזין Science עולים נתונים מעודדים לגבי הנגיף, כשבדרום אפריקה נרשמה עלייה קטנה מאוד בכמות המאושפזים בבתי החולים - חודש אחרי התפרצות הזן במדינה.

עם זאת, נתונים ממדינות אירופה מעודדים פחות, על פי הנתונים אין הבדל משמעותי בהשפעת הזן החדש לעומת השפעת זן ה'דלתא' וייתכן כי גיל האוכלוסייה המבוגר יותר באירופה משפיע על הנתונים.

החוקרים הדגישו כי עקב הזמן הקצר שחלף מאז התפרצות הזן לא ניתן עדיין להעריך מה תהיה השפעתו ויש להקפיד על הזהירות וההנחיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר