הגל החמישי

פרופסור ברקון: נראה שאנחנו בגל החמישי

"עם הזמן המוגנות שלנו יורדת ואנחנו עוד לא יודעים תוך כמה זמן זה. זה נראה שאנחנו בגל החמישי", כך הסביר פרופסור יעקב ברקון, מנהלת מחלקת הילדים ב'הר הצופים' (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

פרופסור יעקב ברקון, מנהל מחלקת הילדים בבית החולים הדסה הר הצופים, התארח באולפן 'כיכר השבת' והסביר את התפשטות זן האומיקרון. לדבריו יעילות החיסון פוחתת. הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

עד כמה החיסון יעיל מול האומיקרון?

"הוא פחות יעיל. עד עכשיו זה היה פשוט מדהים. נדהמתי עד כמה החיסונים הללו יעילים במניעת המחלה הקשה. הרי היעילות שלהם למעלה מ-90%. כנראה שנגד אומיקרון זה יותר נמוך, אבל גם אם מדובר ב-70% - זה עדיין יעיל, רק שהוא צריך להיות מעודכן.

"עם הזמן המוגנות שלנו יורדת ואנחנו עוד לא יודעים תוך כמה זמן זה. זה נראה כמו תחילת הגל החמישי. לגבי העצירה - אני חושב שקודם כל צריכים לעשות את מה שעשינו עד עכשיו, ומהר. זה להקפיד על ההנחיות, לאכוף אותן ולהתחסן. מי שהתחסן עכשיו יהיה מוגן תוך שלושה שבועות. זה צריך להיות הכיוון העיקרי. ואם תהיה עלייה נוספת - צריכים להחמיר בהגבלות".

אתה שותף להערכה שבתוך חודש-חודשיים נגיע למאות אלפי מאומתים ביממה? ראינו את ההתבטאות של רה"מ על מיליון נדבקים בתוך חודש

"לא. אני לא חושב שמדובר במספרים כאלו. אפשר לחשב לפי קצב העלייה, אבל במדינות שכבר חוות את זה כמו בריטניה או ארה"ב אנחנו רואים שהקצב הרבה יותר מהיר מזן הדלתא; יש הכפלה של מספר המאומתים כל שלושה-ארבעה ימים. בהחלט אפשר להגיע למספרים גדולים מאוד, אפילו יותר מאשר הגל הקודם, הגל הרביעי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר