תפנית בעלילה

היועמ"ש דורש: האפשרות לקלון על דרעי תישאר פתוחה

על אף שהצדדים כבר היו רגע לפני חתימה, היועמ"ש מתעקש על סעיף שיכול להפיל את העסקה: תוכנס הבהרה שעבירת הקלון לא נמחקה, וכך בעתיד סביר שבג"ץ ידון בתיק (משפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מנדלבליט לצד דרעי (צילום: מרים אלסטר, שריה דיאמנט, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (רביעי) לאנשיו כי לא יסכים לחתימה סופית על הסדר טיעון עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בלי סעיף שיבהיר כי החליט שלא להתערב מבחינת סוגיית הקלון, אם וכאשר בעתיד דרעי שוב יוכל להתמנות לתפקיד שר בממשלת ישראל.

צריך לציין כי כל מטרת התפטרות דרעי הצפויה היא כדי לאפשר את כניסתו החלקה בעתיד למשרד הפנים מחדש, ברגע שתוקם ממשלה שש"ס אחד ממרכיביה. לכן התעקשות מנדלבליט - שלא חדשה לערב זה, אלא הייתה במרכז הדיונים בשבועות האחרונים - יכולה להיות דרמטית לסיפור.

אילו היועמ"ש יתייחס בצורה מפורשת לכך שמבחינתו הוא לא התעסק בשאלת הקלון, אזי שיהיה פתח בעתיד לבג"ץ לדון בשאלה מחדש. אילו לא יתייחס כלל לשאלה, סביר יותר שהשופטים יחליטו שלא להתערב.

ב-'ynet' דווח כי מסביבת מנדלבליט הועבר מסר למקורבי דרעי כי אילו יו"ר ש"ס יסרב להסכים לתנאי זה של מנדלבליט, שמבחינתו כבר מהווה ויתור משמעותי, "התיק מוכן להגשה בבית המשפט". משמעות איום זה היא שאילו אכן יוגש כתב אישום לבית המשפט ללא הסדר טיעון, אריה דרעי לא יוכל לכהן בתפקיד שר במשך כל שנות קיום משפטו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר