"ביבי, ביבי וביבי"

בנט: "אנו רגע לפני הדבקה שעוד לא ראינו; סגר? לא יודע"

רה"מ בנט, העניק הבוקר ראיונות ועסק; בהתפרצות שתגיע, בהפרת הסגר שלו, בנסיעת משפחתו לחו"ל, באפשרות של סגר, בחיסון 4, בסנקציות על לא-מחוסנים באיראן וברוטציה עם לפיד (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט, אתמול במליאה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ראש הממשלה נפתלי בנט, התראיין הבוקר (שלישי) למהדורות הבוקר של כאן רשת ב' ושל גלי צה"ל, ותקף בחריפות את נתניהו, והתחייב לקיים את הרוטציה בינו לבין לפיד.

בנט, הגיע אמש לכנסת, כדי להשתתף בהצבעות ובדיוני ה-40 חתימות, על אף שהוא מחויב בבידוד, הוא החליט להגיע לכנסת ובחר לתקוף את נתניהו "שהכריח" אותו לבוא.

בראיון שהעניק ל"הבוקר הזה", אמר בנט: "אנחנו רגע לפני סערת הדבקה - בהיקף שלא ראינו בישראל. על פי מדיניות הבידודים שצפויה להתקבל בממשלה, מחוסנים לא יידרשו לבידוד - גם אם ייחשפו לחולה מאומת".

"האומיקרון שונה מכל מה שהכרנו - הוא מדבק מאוד, רואים בעולם שהוא שובר את כל השיאים, כמעט בכל המקומות, ולכן הרבה מאוד אנשים ידבקו באומיקרון, ולכן, אני מבקש מהורים שכמו שהגנו על עצמם שיגנו על הילדים, החיסונים הם בטוחים - כבר מיליוני ילדים אמריקנים התחסנו בחיסון שני, זה בטוח וזה עובד".

המליאה אתמול בנאום בנט (נועם מושקוביץ / דני שם טוב - דוברות הכנסת)

לגבי הכישלון שלו ביעדי החיסון, ניסה בנט להסביר: "אני אסביר משהו. הציבור, כל עוד הכול טוב בחוץ אז הוא לוקח את הזמן. ההחלטה שקיבלתי, של לסגור את שמי ישראל לכניסת זרים, הביאה לנו ארבעה שבועות של יתרון על שאר העולם, אפילו חמישה שבועות. בעוד שאירופה עכשיו בשיא הגל וסגרים".

יטיל סנקציות על לא-מחוסנים?

אך למרות הכישלון וככל הנראה בשל הפחד מחלק מחברי ממשלתו, בנט הבהיר שלא יטיל סנקציות על לא-מחוסנים, ואמר: "אני לא מאמין בלהטיל קנסות על אנשים שלא התחסנו. מציגים לי קו שאומר שמי שמחוסן, גם אם הוא ייחשף למגע כזה או אחר - יוכל להמשיך לתפקד. מי שלא מחוסן - אנחנו לא נרצה שייחשף, כי הוא מסכן את עצמו. לכן, אני ממליץ לכל מי שרוצה המשך פעילות שגרתית בעסק, בעבודה, בלימודים, פשוט לגשת להתחסן".

לגבי חיסון רביעי, אמר בנט בריאיון לגל"צ: "יש לנו לא מעט אינדיקציות בהקשר הזה, אנחנו לא מדברים על חיסון לכלל אזרחי ישראל אלא על מדוכאי חיסון ומבוגרים. בהחלט רואים דעיכה אחרי מספר חודשים מהבוסטר. אני סומך את ידיי על בעלי המקצוע, בינתיים הם פגעו בול".

הנאום של נתניהו אתמול (צילום: ערוץ כנסת)

"הצוות לטיפול במגיפות פועל בצורה עצמאית. לפעמים החלטותיו מוצאות חן בעיני, לפעמים פחות, אבל בסופו של דבר אני חושב שהם גילו פה אחריות לאומית. בשורה התחתונה - אני לא נבהל מהביקורת כלפיי, הייתי הראשון בעולם שסגר את השמיים של ישראל מפני כניסת זרים".

על האפשרות של סגר אמר בנט ב'רשת ב'': "המטרה שלי מתחילת המגפה זה להימנע ככל האפשר מסגרים, חטפתי לא מעט ביקורת בגל הדלתא. אמרו לי שהעובדה שאני לא מטיל מגבלות רוחביות זו שגיאה ועמדתי בלחץ הזה. אני לא פוחד לעשות את מה שנכון. פה אני לא יודע מה יילד יום. אנחנו בכל מקרה נהיה במצב מאוד מאתגר מבחינת יכולת הספיקה של בתי החולים,

בנט בבידוד אמש (נועם מושקוביץ / דני שם טוב - דוברות הכנסת)

לגבי השאלה האם אנו לפני סגר, בנט פחד להתחייב ואמר: "אני רק שם אל מול עיניי מצפן של מקסימום בריאות ומקסימום כלכלה. מקומות עבודה, עסקים קטנים שנפגעו כל כך קשה בגלים הקודמים, ונעשה מה שנכון. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, כי זה באמת מסובך".

חופשת משפחת בנט

למרות שביקש מהציבור לא לנסוע לחו"ל, משפחתו נסעה לחופשה ארוכה, כשבנט נשאל על כך הוא ענה: "משפחת בנט פועלת לחלוטין על פי הכללים. עושים פה עוול לגילת. גילת בנט ומשפחת בנט פעלו בדיוק על פי אותם כללים שחלים על משפחת לוי בראשון לציון, ועל משפחת כהן במודיעין מכבים-רעות, אנחנו כפופים לאותם חוקים".

לגבי הפרת הסגר שלו וההגעה לכנסת כשהוא אמר להיות בבידוד, אמר בנט: "באתי לכנסת היום, מכיוון שנתניהו גרר אותי לכנסת, למרות שהוא יודע שהייתי במגע עם מאומתת אומיקרון. למרות שהוא יודע שזה יכול להדביק עוד עובדים בכנסת, עוד חברי כנסת".

אז מדוע לא ויתרת על ההצבעות (כאשר חבר מפלגת רע"מ נסע לחו"ל - נגד הנחיית בנט - ובשל כך לא היה רוב) נשאל בנט ב'כאן', והשיב: "אנחנו חייבים לקיים מדינה. אי אפשר כל פעם שיש גל קורונה לסגור את המדינה. אני יכול להגיד לך מה הייתי מצפה. מה שהייתי מצפה זה להתנהגות ממלכתית. כשנתניהו היה ראש הממשלה, הוא ביקש מהאופוזיציה להימנע מהכינוס המיותר של נאומי ארבעים חתימות, שהוא סמלי בעיקרון - והאופוזיציה נענתה".

"ההידבקויות יהיו באחריות נתניהו"

"לצערי נתניהו לא מגלה את אותה ממלכתיות שגילה בזמנו לפיד", תקף בנט שוב את נתניהו ואמר: "ההידבקויות יהיו באחריותו. באמת הפצרנו בו - למה לעשות את זה, למה, אתה עלול לגרום להדבקה", טען בנט למרות שלא היה חייב לבוא והוסיף: "אתה כופה עלי לבוא. בכלל, אני חושב שהאופוזיציה הזאת איבדה כל זכר של ממלכתיות. דוגמה אחרונה היא שנתניהו רץ עם סרטונים באנגלית בתקשורת הבין-לאומית ותוקף את הממשלה, את המדינה שלנו".

בנט המשיך לתקוף את נתניהו גם בנושא האיראני ואמר: "אני מצפה שלא יסתובב בתקשורת זרה או בסרטונים באנגלית, שפונים לעולם, ויתחיל לכנות את ישראל איראן, צפון קוריאה. אבל שהוא יעשה את מה שהוא עושה, אני יכול להגיד מה שאנחנו עושים. לקחנו מדינה שהייתה בסחרור בין בחירות רביעיות, לחמישיות, לשישיות, לשביעיות, בשיתוק מוחלט, בלי תקציב, והעלינו את ישראל על פסים מאוד טובים".

נתניהו נואם במליאה, אמש (נועם מושקוביץ / דני שם טוב - דוברות הכנסת)

על הקמת הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים אמר בנט "אני הבהרתי בצורה מאוד חדה אבל לא בצורה עימותית שלישראל יש בירה, קוראים לה ירושלים, היא רק הבירה של מדינת ישראל. היא לא הבירה של עוד מדינה. לכן אין מקום לקונסוליה פלסטינית בירושלים. יש שתי גישות - יש גישה של קודמינו, של הליכודניקים, ובזמן האחרון זה לא הליכוד שהיה פעם, הגישה שמחפשת לריב. הגישה שלי היא גישה שקטה יותר, שמחפשת להביא תוצאה ואני מעדיף את התוצאה ולכן הדברים נאמרים.

על רצף הפיגועים אמר בנט בגל"צ: "רואים מגמה של הרמת ראש של טרור בודדים. כוחות הביטחון עובדים על זה, ואני עוקב באופן צמוד. הרשות הפלסטינית משחקת משחק כפול - גם בימים אלה הם מעבירים כספים למשפחות מחבלים ולמחבלים. מצד שני, יש שיתופי פעולה מסוימים"

ראש הממשלה נשאל בריאיון ב'כאן' על הפגישה של ח"כ מרע"ם מאזן גנאים עם השייח' ראאד סלאח ואמר: "זה חמור מאוד. השאלה במה אנחנו מתמקדים. האם אנחנו מתמקדים בבאמת לטפל ביוקר הדירות בישראל, שנובע מזה שעשור לא בנו פה מספיק, או שאנחנו רוצים לריב. האם אנחנו בוחרים להתמקד בקידום התחבורה הציבורית שהוזנחה, ובטיפול באוכלוסייה הערבית שהוזנחה והתפוצצה לנו ב"שומר החומות". או לעשות או לריב. אני מעדיף שאנחנו נעשה, אני חושב שאזרחי ישראל מאוד רוצים את הקו הרגוע הנורמלי הזה שלא היה פה שנים.

הנאום של בנט אתמול (צילום: ערוץ כנסת)

על פינוי הישיבה בחומש, אמר בנט בגל"צ: "קודם כל, הישיבה עומדת במקומה. היא פונתה כמה וכמה פעמים במהלך השנים, לדעתי פעם אחרונה זה היה בממשלת נתניהו-סמוטריץ', כשהייתי באופוזיציה. קורא לכולם - כדאי שכולנו נקרר ונרגיע".

הרוטציה עם לפיד

הממשלה תשלים את ימיה? נשאל בנט בריאיון ב'כאן' והשיב: "ככל שזה תלוי בי כן, הממשלה תוציא את ימיה. אני מאוד מאמין בממשלה, אבל אני חייב להגיד זה תלוי גם בחבריה. אם חברי הכנסת יסתכלו על התמונה הגדולה של כל הדברים הנפלאים שאנחנו עושים ולא ייכנסו לפינות קטנות - אני מאוד אופטימי".

אמש במליאה (נועם מושקוביץ / דני שם טוב - דוברות הכנסת)

אתה תהיה שר הפנים בממשלת לפיד? "אני אקיים את הרוטציה, לחצתי יד ליאיר לפיד ואני מתכוון לקיים בצורה מלאה את הרוטציה - כולל הכול. כשאתה הולך על מהלך כזה אתה צריך להאמין בזה ואני מאמין במהלך"..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר