שיא שלילי בגל הנוכחי

מאתמול: כ-3,000 מאומתים לנגיף; מקדם ההדבקה מזנק

הגל החמישי: מאתמול התגלו אלפי מאומתים חדשים לנגיף הקורונה, כאשר שיעור החיוביים עומד על 2.35% ומקדם ההדבקה ממשיך לזנק • בנט: "בפתחו של גל הדבקה שעוד לא ראינו בארץ (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בדיקות קורונה. ארכיון (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

על פי העדכון של משרד הבריאות (שלישי), מאתמול התגלו קרוב ל-3,000 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. מדובר בשיא שלילי חדש בגל החמישי.

2,952 אנשים אובחנו אתמול כחיוביים, מתוך 126,560 בדיקות שבוצעו. שיעור החיוביים טיפס והגיע ל-2.35 אחוזים מספר החולים הקשים עומד על 85 ומספר המונשמים - 35. עד כה נפטרו מנגיף הקורונה בישראל - 8,242 בני אדם.

מקדם ההדבקה אף הוא ממשיך לעלות ונכון להיום הוא עומד על 1.47, נתון מדאיג המלמד על עלייה גדולה בתחלואה וזאת בשל קצב ההידבקות המוגבר של ווריאנט האומיקרון.

במקביל, על פי העדכון של משרד הבריאות, צור הדסה (הסמוכה לביתר עילית) הצטרפה לרשימת הערים האדומות - ראשון לציון ומעלה אדומים, ושני יישובים נוספים נמצאים על הסף, - יד בנימין ואורנית.

4,208,300 התחסנו עד עתה במנה השלישית, 5,893,738 התחסנו במנה השנייה ובמנה הראשונה התחסנו עד כה - 6,524,391 בני אדם.

הדיווח של משרד הבריאות

על פי הדיווח של אלדד סיטבון, מעל 200 אלף ילדים כבר חוסנו, כאשר החלוקה היא; ערבי - 22%, חרדי - 30% והארצי - 37%, וזאת בלי נכוי הילדים החרדיים שכבר החלימו, שמספרם גבוה מאוד.

בכנסת דנים בשעה זו, על שינוי מודל הבידודים למחוסנים. כאשר ישנה הסכמה לקבל את עמדת משרד הבריאות שמחוסנים שנחשפו לחולה מאומת, לא יידרשו לבידוד כלל. מפני החשש משיתוק המשק, בשל ריבוי הבידודים.

כזכור, מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה בנט לכאן: "אנחנו רגע לפני סערת הדבקה - בהיקף שלא ראינו בישראל. על פי מדיניות הבידודים שצפויה להתקבל בממשלה, מחוסנים לא יידרשו לבידוד - גם אם ייחשפו לחולה מאומת".

"האומיקרון שונה מכל מה שהכרנו - הוא מדבק מאוד, רואים בעולם שהוא שובר את כל השיאים, כמעט בכל המקומות, ולכן הרבה מאוד אנשים ידבקו באומיקרון, ולכן, אני מבקש מהורים שכמו שהגנו על עצמם שיגנו על הילדים, החיסונים הם בטוחים - כבר מיליוני ילדים אמריקנים התחסנו בחיסון שני, זה בטוח וזה עובד".

לגבי הכישלון שלו ביעדי החיסון, ניסה בנט להסביר: "אני אסביר משהו. הציבור, כל עוד הכול טוב בחוץ אז הוא לוקח את הזמן. ההחלטה שקיבלתי, של לסגור את שמי ישראל לכניסת זרים, הביאה לנו ארבעה שבועות של יתרון על שאר העולם, אפילו חמישה שבועות. בעוד שאירופה עכשיו בשיא הגל וסגרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר