'לשבור סטיגמות'

הצעיר החרדי - שרוצה מקום בעיריית ציריך

אם יצליח, יהיה יהודה שפילמן בן ה-26 חבר העירייה החרדי היחיד בשוויץ כולה • תחת הסלוגן 'חיה ותן לחיות' מנסה שפילמן לגבש תמיכה, שתאפשר לו לכהן כחבר עירייה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ימין: מודעה של שפילמן באידיש. שמאל: בניין עיריית ציריך (צילום: מתוך אינסטגרם; Shutterstock)

צעיר חרדי מתמודד על מקום בעיריית ציריך שבשוויץ. אם יצליח, יהפוך לחבר העירייה החרדי היחיד בשוויץ כולה.

יהודה שפילמן הוא צעיר חרדי, יליד העיר ציריך - המאכלסת כ-6,000 יהודים. לפי האתר 'אלגימיינר', יהודה נולד לבית חרדי דובר אנגלית וכן גרמנית בניב שוויצרי, וחי יחד עם עוד 12 אחים ואחיות. כיום הוא נשוי ואב לשניים, ועדיין מתגורר באותה שכונה בה גדל כילד.

שפילמן, המתפרנס מראיית חשבון, מחזיק בדעות שניתן להגדירן שמאל-מרכז, ומתמודד מטעם מפלגת המרכז FDP כשהסלוגן שלו הוא 'חיה ותן לחיות'.

את מודעות הקמפיין שלו הוא מפרסם בגרמנית-שוויצרית וגם באידיש, מתוך כוונה להגיע לאוכלוסייה הכללית וגם למגזר החרדי שממנו בא. "יהודה שפילמן: אייער פרייהייט, מיין עסק" (החופש שלכם - העסק שלי. י"נ) - נכתב באחת המודעות האידישאיות.

התחומים המרכזיים שבשמם הוא מתמודד, הם מצוקות מקומיות כגון אבטלה ותחבורה, שוק הנדל"ן המקומי וכדומה - אך גם נושאים כלליים, כמו יוקר המחיה, 'חיה ותן לחיות' ושבירת סטיגמות חברתיות.

"אני רוצה לשבור דעות קדומות", אמר שפילמן בראיון לכלי תקשורת מקומי. לדבריו, "חלק גדול מהקהילה היהודית משולבת היטב, יש להם עבודה, הם חיים כמו כל שוויצרי אחר. פוליטיקאים, לרוב, לא מעזים לגשת ליהודים האורתודוקסים".

שפילמן אמר גם כי קיבל משוב חיובי על מועמדותו מהקהילה היהודית, כולל שיחת טלפון מניצולת שואה תושבת העיר, שסיפרה לו כמה היא שמחה שצעיר יהודי עומד לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר