הנתונים נחשפים

תופתעו: אלו הכתבות שאנו הכי אוהבים לקרוא

מה הן הכתבות הכי נצפות ומדוע? פוליטיקה, אוכל או מקרים מוזרים • האם כתבה על חתול תביא יותר רייטינג מכתבה על ראש הממשלה שמתפטר? הנתונים המלאים נחשפים (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
אנחנו חיים ונושמים אקטואליה וכשיש אירוע אנחנו רצים לבדוק (צילום: ארי טננבוים)

טוב, מודה, זה טריקי מאוד.

בבואי לכתוב עוד כתבה מעניינת (מקווה שאנחנו באותו ראש וגם אתם חושבים שהכתבות מעניינות כן?!) עלתה בי השאלה, "מה הכתבות שאנשים הכי אוהבים לקרוא?".

ואז זה קרה.

הבנתם? הנה לי רעיון לכתבה. כתבה על כתבות. מה אנשים הכי אוהבים לקרוא.

תראו, אני לא יכול לחשוף את הנתונים של הצפיות באתר שלנו (גם אם כי רבים הם ואי אפשר לפורטם וגם כי כך קבעה ההנהלה משלל סיבות ושיקולים) אבל - בלי שמות, או מספרים, מה שנקרא - אני אגלה לכם מה הן הכתבות הנצפות ביותר. הערה קטנה למען הסדר הטוב: הנתונים מציגים מה שבדרך כלל קורה. לעיתים יש שינויים דרמטיים בין הסעיפים. ט.ל.ח.

במקום הראשון: אקטואליה

במקום הראשון זוכות כתבות אקטואליות ללא ספק בכתר. זה יכול להיות על דמות גדולה, נערצת ושנויה במחלוקת שנפטרה, זה יכול להיות פרשייה דרמטית במשטרה או אירוע ענק ברמה מדינית-ארצית.

אנשים חיים ונושמים אקטואליה וגם אם הם לא מתעניינים בכל כתבה 'בשוטף', כשיש אירוע גדול כולם ירצו וירוצו להתעדכן בעצמם ובכל הפרטים.

כאלה אנחנו, חייבים לדעת בכל רגע נתון "מה חדש". מדוע אנחנו כאלה? כנסו וגלו.

במקום השני: אוכל

הצבא צועד על קיבתו וצופי האתר גולשים בחושים מגורים. אוכל תמיד מדבר ללב שלנו. נכון שאולי לא ניכנס ברגע זה למטבח ונכין את האוכל שבכתבה (ויש כאלה שכן), אבל מה שבטוח אנחנו ניכנס לראות איך נראית המנה והאם המתכון קל לביצוע (וגם האם זה בכלל מגרה אותנו ומה הכתב/ת ידע מהחיים שלו). הקטגוריה הזאת 'אוכל' הינה קונצנזוס מקיר לקיר, מאומה לאומה ובכל גיל שהוא. לא פלא שכתובת שכאלה פופולריות מאוד. בעיקר במגזין סוף השבוע שלנו ב'כיכר'.

אוכל - מי לא אוהב?! (The Fry Family Food Co. on Unsplash)

במקום השלישי: רכילות

יסלחו לי כל הצדיקים, הקדושים והטהורים. כתבות רכילות, או בלשון כיכר השבת 'רכילות מהודרת' – זופניק, מביאים הרבה כניסות. דבר ראשון בגלל שאנחנו רוצים לדעת מה קורה בדשא של השכן. האם הוא עדיין ירוק, מי התחתן בדשא הזה, מי רב עם מי והאם ייתכן שיום אחד הוא יהיה שלנו. דבר שני: כל אחד מצפה בסתר ליבו למצוא את עצמו בתמונות האלה. 'מי יודע, אולי רואים אותי מאחורי השר או העסקן שסועד במסעדה בלי ששמו לב?' – למרות שכמובן לא היינו בכלל במסעדה בשבוע האחרון, בכל זאת ניכנס לכתבה לראות האם אנחנו מופעים בה.

במקום הרביעי: פוליטי

חלק גדול מהאוכלוסייה חייבים לדעת מה קורה בכנסת ואיזה חוק יאושר או ירד מסדר היום. זה בוער לנו בעצמות. יש לזה הסבר מדעי, אנחנו אוהבים להיות קהילתיים, מחוברים למפלגה מסוימת. אנחנו חייבים את השייכות לעמדה מסוימת. לכן גם בפוליטיקה (שלרוב מתחלקת לשניים, צד טוב ולא טוב, ימין או שמאל, חרדים ושאינם) אנחנו נחפש לתפוס צד וממילא היא מעניינת אותנו.

בנט ונתניהו (ערוץ הכנסת)

לעיתים, כתבות פוליטיות יעקפו את כל הכתבות שהצגתי לעיל'. זה ייקרה רק כאשר שרים תקפו זה את זה בחריפות או יש אירוע דרמטי כמו ליל בחירות, פיזור הכנסת, העברת חוק משמעותי לכל המגזרים, קרב האשמות בין יו"ר הקואליציה ליו"ר האופוזיציה וכהנא בסגנון הזה.

כתבות כגון "דיין האמת", טישים, אירועים בקהילה – ימצאו כאן את מקומם מאותה סיבה. אנחנו מאוד קהילתיים.

במקום החמישי: כתבות מוזרות ומשעשעות

כתבה על רוחות רפאים וחתול שחולץ מבית גבוה – תמיד מבאים רייטינג. מה לעשות, אנחנו חיים את השגרה ואם מגיע לידינו כתבה קצת שונה רובינו אוהבים להיכנס, לראות וליהנות.

שוב, לעיתים כתבות כאלה גם יכולות להגיע לשיא של צפיות. תלוי בטיימינג שהם עלו.

לעיתים, בלי קשר לכלום ומבלי שאפשר יהיה לצפות את זה – כתבה 'פשוטה' כביכול תעקוף את כל שאר הכתבות רק כי היא באמת נגעה בלב הגולשים ולנו, הכתבים, העורכים והמדענים לא נותר אלא לפענח 'מה עובר בראש של הגולש'. לאלוקים הפתרונים...

דרמה מפתיעה

מה שלא יהיה, כל כתבה שיהיה כתוב בה את המילים הבאות: "פרסום ראשון", "בלעדי", "מרטיט", "עוצמתי", "מפתיע", "אסור לפספס", "מונולוג מצמרר", "ראיון גלוי", נוסח אחר "ראיון נטול כפפות" ומה פספסתי? – תמיד תביא הרבה כניסות לכתבה. כאלה אנחנו, מחפשים ריגושים ודברים יוצאי דופן.

אז אם נכנסתם לכתבה הזאת – אתם אוהבים את הכתבה הזאת לכאורה, אני צודק?

אה, ומה הכתבות שאתם הכי אוהבים לקרוא?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר