אחרי המתקפה

מסתמן פתרון להילולא בנתיבות: כחצי מיליון שקלים יועברו

תקציב של חצי מיליון שקלים צפוי לעבור בקרוב בעבור הסדרי הבטיחות והביטחון לבאי הילולת הבבא סאלי בנתיבות • אחרי המתקפה הכבידה על החלטה לבטל את ההילולא, זה הפתרון המסתמן (בארץ)

ציון הבבא סאלי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מסתמן הפתרון לסאגת הילולת הבאבא סאלי בנתיבות: תקציב של חצי מיליון שקלים צפוי לעבור בקרוב בעבור הסדרי הבטיחות והביטחון לבאי ההילולא. במכתב ששיגר הערב (רביעי) לראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר, בישר המנהל הכללי של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל על התקציב הצפוי.

כזכור, מוקדם יותר היום הוציאה משטרת ישראל צו האוסר את קיום הילולת הבבא סאלי. זאת בשל החוסר בתקציב לסידור ליקויי בטיחות במתחם. במכתב רשמי שהוציאה המשטרה כתב נחמן נגלר, מפקד מרחב הנגב, כי בהתאם לסמכויות החוק "אני מורה כי בשנת 2022, לא תתקיים הילולת הבבא סאלי זצ''ל בהשתתפות הקהל הרחב".

נגלר הדגיש כי "לא תותר כניסת הקהל הרחב לציון קבר הבבא סאלי זצ''ל והמתחם המגודר סביב ציון הקבר. לשם ביצוע החלטה זו ובהתאם לקבוע בחוק, ככל שיידרש הדבר, תפעל המשטרה באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולא הציבורית, המשטרה תפעל כדי לפזרה או כדי למנוע כניסת אנשים נוספים, הכל לפי העניין". נגלר הוסיף והדגיש כי "במקרה של התנגדות תשמש המשטרה בכוח באופן סביר כדי להתגבר על התנגדות זו".

שעה קלה לאחר פרסום ההודעה, הבהירו במשטרה: "בעקבות הפניות הרינו להבהיר כי הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו ובטחונו של הציבור במצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה".

"לצד זאת", הוסיפו במשטרה, "אם המארגנים יפנו למשטרה עוד היום ויגישו בקשה לקיים את ההילולה במתחם הגדול, שנפרש על 250 דונמים, יועברו אליהם במיידית התנאים הדרושים לקיום ההילולה על פי חוק הבטיחות".

נכדו של הבבא חאקי זיע"א אחיו של הבבא סאלי זיע"א, חה"כ אוריאל בוסו תקף את הממשלה בעקבות ניסיונותיה להטיל הגבלות לקראת הילולת הצדיק. "נולדו כאן רעיונות של מקבלי ההחלטות סביב הקורונה וההחלטות לקראת ההילולא המסורתית של סידנא בבא סאלי זיע"א, ראש הממשלה אומר בציניות תדרשו שם תו ירוק ותבקשו ברכה עבורי", אמר.

כזכור, בשל הלקחים שהופקו מאסון הנורא במירון, ובשל העומס הצפוי באירוע בממשלה רוצים גוף שייקח על עצמו את האחריות לניהול האירוע. המשנה ליועמ"ש גיל לימון, אף דורש שהממשלה תמנה גורם מטעם הממשלה שיתכלל את האירוע וייקח על עצמו את האחריות, אך לא היה גורם שהסכים לכך, וכאמור, בעקבות כך כעת ההילולא מבוטלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר