התובע במשפט אולמרט

האם יוטל על דרעי קלון? עו"ד אורי קורב מנתח

ההסדר של אריה דרעי; החשדות הראשונות והעבירות שהודה לבסוף; שאלת הקלון; עינוי הדין; התפטרות יעקב ליצמן והאם יגיע להסדר? עו"ד אורי קורב, לשעבר בכיר בפרקליטות, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכ רהשבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

עו"ד אורי קורב, סנגור פלילי ולשעבר בכיר בפרלקיטות, התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לעסקת הטיעון של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, עם היועת המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. כמו כן, התייחס קורב להתפטרות של ליצמן והמגעים בתיק החקירה נגדו. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

לדבריו: "העבירות שבסופו של דבר דרעי הודה, לא קשורות בכלל למעשים שיוחסו לו בתחילת הדרך. לא מדובר בתיק שהתכווץ לחשדות מסויימים שנשארו חלק מהם, אלא זה תיק שהתפוגג.

"רשויות האכיפה צריכות להפעיל את השכל הישר ולהבין שתיק שהוא אפילו לא עכברון, אלא מורכב מסעיף של רשלנות לפקודת מס הכנסה, ומסעיף נוסף שכמעט לא משתמשים בו של סיוע לאחר מבלי שיש לו אינטרס בביצוע העבירה, כלומר שזה לא קשור אליו בכלל.

עו"ד אורי קורב באולפן 'כיכר השבת'

"אני מרשה לעצמי לומר שאם תצא למשימת חיפוש כדי למצוא תיק דומה, אתה לא תמצא, ומכיוון שאתה לא תמצא אני חושב שלהמתין שש וחצי שנים להכרעה זה בלתי מתקבל על הדעת, ואם מסתכלים על הכול ביחד, גם הגילוי שמדובר בסיפור קטן, ולא כפי שחשבו, וגם על העובדה שמדובר פה באיש ציבור שנבחר ע"י ציבור שלם שמדובר פה בלפיתה בגרון, כפי שהיועמ"ש התבטא".

יש חשש בציבור שאחרי שיעברו מספר שנים, בית המשפט יפסוק קלון?

"קודם כל יש כאן עבירה לפי סעיף 217, שהסיכוי לקלון לא קיים, משום שעבירת רשלנות לא נושאת איתה קלון, ובעבירה השניה הוא הורשע רק בסיוע, ולא בעבירה עצמה, אלא בסיוע לאחר ולכן הדבר הזה צפוי לעורר שאלה גדולה. יש לו בהחלט טיעון ראוי מבלי שאני יודע מה יקבע בית המשפט".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר