הורשע בשורת עבירות

21 שנות מאסר למחבל בפיגוע בראש העין

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע תושב ג'נין בן 25 לאחר שהערים על אזרח ישראלי בראש העין ולאחר מכן ניסה לרצוח אותו באמצעות סכין: "פיגוע אלים שבוצע באכזריות" (פלילים)

שלמה מן | כיכר השבת |
למצולמים אין קשר לנאמר (צילום אילוסטרציה: זוזנה ינקו, פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בלוד גזר הבוקר (חמישי) 21 שנות מאסר על וליד מנצור, תושב ג'נין בן 25, שהודה והורשע בביצוע פיגוע בו פצע באורח קשה אזרח ישראלי באתר בנייה בראש העין לפני כשנה וחצי. נוסף על עונש המאסר מנצור חויב לשלם 200,000 ש"ח לפצוע הישראלי.

על פי כתב האישום, מנצור הגיע לשכונה בראש העין שהייתה מצויה בבנייה, ובה עבד בעבר. בהגיעו למקום נתקל ביהודי שנדקר ואמר לו כי יש ברשותו מפתחות לכמה דירות, כולל דירתו, והשניים עלו יחד בגרם המדרגות של אחד הבניינים. כאשר הגיעו לפתח הדירה שלף הנאשם סכין, אמר "אללה וואכבר", והחל לדקור באמצעותה את המתלונן כ-20 דקירות. בין השניים התנהל מאבק שבסופו נותר היהודי על הרצפה, ולאחר שנמצא ע"י עוברי אורח, הוא פונה לביה"ח במצב אנוש.

הפרקליטות טענה בפני חבר השופטים כי "ניסיון הרצח התאפיין באכזריות ובאלימות יוצאות דופן גם בראי של פיגועי דקירה וניסיונות רצח דומים. הנאשם ביצע את המעשים הנפשעים שהוא ביצע במקום נטוש ושומם, ללא נפש חיה, באופן שהגביר בצורה מובהקת את סכנת המוות. למעשה לא יהיה מרחיק לכת לומר שהנאשם השאיר את קורבן העבירה אל מותו בזירת האירוע".

בטרם נגזר דינו, עמד גם בית המשפט על חומרת מעשיו: "מדובר בפיגוע אלים, שבוצע באכזריות רבה, כאשר הנאשם השאיר את קורבנו לדמם למוות, ואך ורק בזכות תושייתו של הקורבן ניצלו חייו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר