זעם בקהילה

ה'משוגע' שרצח את הרב יוסף נוימן - יועבר לאשפוז במונסי

גרפטון תומאס, שפרץ לפני שנתיים לביתו של האדמו"ר מקאסאן שבמונסי, ודקר 12 חסידים בעזרת מצ'טה, לא ריצה עד כה כל עונש מאסר • זו דעתם של החרדים במונסי על ההחלטה (חדשות עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מימין: פני הרשע; משמאל: ר' יוסף הי"ד (צילום מסך מרגעי המעצר; באדיבות המשפחה)

זעם בקהילה: רוצח אנטישמי, שתקף חסידים במונסי לפני שנתיים וגרם למותו של אחד מהם, יועבר ככל הנראה לאשפוז כפוי במונסי.

הרוצח גרפטון תומאס, ששוהה כיום באופן מבודד במרכז לבריאות נפש במדינת מיזורי שבארה"ב - רחוק מהמקום בו ביצע את זממו - עשוי לחזור ולשהות באותו המחוז ממש, מחוז אורנג' (שבתחומו מצויה מונסי).

על פי דיווח באתר החדשות המקומי Lohud, הדבר מתרחש לאחר ששופטים אישרו בקשה זו מצד עורך דינו של תומאס, שביקש כי הנאשם ישהה בסמוך לבני משפחתו במחוז ולא במרחק כ-3 שעות טיסה.

למרות שגם אם יועבר לניו יורק, ישהה תומאס במקום שקשה מאד לצאת ממנו ולפגוע שוב באחרים, בקהילה היהודית עוד זועמים על כך שטרם נעשה הצדק, לאחר שבבתי המשפט קבעו כי הוא לא כשיר לעמוד לדין.

"הקהילה החרדית עדיין תחת ההשפעה של אותו לילה חורפי", הסביר אהרון וידר, מחוקק חסידי מקומי מהשכונה החרדית 'ספרינג וואלי' באזור מונסי. לדבריו, "זה עדיין בראש שלנו, ומכביד על ההכרה שלנו. העובדה שהוא (תומאס. י"נ) כבר לא ברחובות, עדיין אין בה הרבה הרגעה".

רגעי המעצר של תומאס (צילום: מצלמות אבטחה, CRIME STOPPERS)

"אני לא מודע לפרטים שהובילו להחלטה הזו", אמר וידר, "אבל בסימן שנתיים לפיגוע הקטלני הזה אני מקווה שהסובלים מהאירוע יקבלו את התמיכה שהם צריכים, ושהקהילות שהושפעו מכך תקבלנה את הכלים וההכשרה המעשית הדרושים כדי להגן מפני התקפות עתידיות".

לעומתו, יש גם כאלו שמצדדים בהעברת הרוצח בחזרה למונסי. יוסי גשטטנר, הפועל במסגרת ארגון בשם 'המועצה לענייני ציבור יהודים אורתודוקסים', אמר כי "מחצית מ-10 התיקונים הראשונים לחוקת ארה"ב מגנים על זכויותיהם של חשודים, עריקים ומורשעים. לכן חשוב להוקיר את אותם ערכים אמריקאים גם במצבים כואבים".

כזכור, גרפטון תומאס בן ה-39, שפרץ בחנוכה של שנת תש"פ לביתו של האדמו"ר מקאסאן במונסי שבניו יורק ודקר 12 חסידים במצ'טה, כשכעבור מספר חודשים נפטר מפצעיו אחד מהם, החסיד המבוגר הרב יוסף נוימן.

מעשיו של תומאס מסתכמים לכדי מספר עבירות של ניסיון רצח, ובמקביל התובע המחוזי פועל על מנת להאשימו גם בעבירת רצח - בשל מותו הישיר של הרב נוימן - אך עד כה מסרב התובע להגיב באשר להתפתחויות המשפטיות בעניין.

למרות שמעשיו היו אנטישמיים ללא כל ספק, הוא הוכר כסובל ממחלות נפש שאינו כשיר חוקית להגיע לבית המשפט ולתפקד כראוי - ולא ריצה עד כה כל עונש מאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר