הסוף למחסור בחמאה

ליברמן חתם על הצו לביטול מכס על חמאה

שר האוצר אביגדור ליברמן, בתיאום עם שר החקלאות עודד פורר, חתם על צו המבטל באופן קבוע את מכס על מוצרי חמאה במטרה למנוע מחסור ולהביא לירידת מחירים (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

שר האוצר אביגדור ליברמן, בתיאום עם שר החקלאות עודד פורר, חתם על צו המבטל באופן קבוע את מכס על מוצרי חמאה במטרה למנוע מחסור ולהמשיך ולהפחית את יוקר המחייה.

הצו כולל ביטול מלא וקבוע של המכס על מוצרי חמאה לצרכן, ופטור זמני עבור חמאה לתעשייה עד לסוף שנת 2022.

בעקבות המחסור החמור במוצרי חמאה, המכס על ייבוא חמאה בוטל החל מחודש מרץ בשנת 2020 בהוראת שעה עד לסוף שנת 2021. ביטול המכס הפסיק את המחסור בחנויות והגדיל את צריכת החמאה בישראל בכ-50%. בנוסף לכך, ביטול המכס הגדיל את מגוון מוצרי החמאה על מדפי החנויות ב-30%, והפחית את רמת המחירים בכ-13%.

באשר לחקלאות המקומית, בתקופה שבה חל הפטור ממכס הייצור המקומי לא נפגע, ואף ייצור החמאה המקומית גדל בכ-11%.

ביטול המכס הקבוע יבטיח אספקת החמאה סדירה לצרכנים וימנע מחסור, לצד צפי להרחבת מגוון המוצרים ולהמשך ירידת מחירים החמאה. במקביל, באחרונה בוטל פיקוח המחירים על החמאה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן מסר לאחר החתימה: "ביטול המכס על ייבוא חמאה פתר את בעיית המחסור החמור במוצרי חמאה אשר התמשך יותר משנה. כיום אנו רואים שביטול המכס הטיב משמעותית עם הצרכן דרך הגדלת צריכה, גידול במגוון המוצרים וירידה במחיר, כל זאת ללא פגיעה בחקלאות המקומית. כיום אנו קובעים כי המכס יבוטל באופן קבוע כך שהציבור יוכל להמשיך וליהנות ממגוון מוצרי חמאה זמינים ובמחיר נמוך. בכוונתנו להמשיך ולפעול, בשיתוף עם משרד החקלאות, להפחתת מכסים על מוצרי חקלאות כדי להוזיל את יוקר המחיה לטובת הצרכן הישראלי."

שר החקלאות, עודד פורר מסר: "אנו רואים כיצד בהסכמה מלאה, ניתן לבטל את המכס על יבוא החמאה ולפתור את בעיית המחסור במוצרי החמאה, לצד הגדלת הצריכה וירידה במחיר. אנו נמשיך לפעול כך, בדרך של הסכמות בכל ענפי החקלאות, למען החקלאים ולמען כל אזרחי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר