נחשף במסיבת העיתונאים

בלי שהציבור עודכן: משרד הבריאות חייב עטיית מסכות בחללים פתוחים

בכירי משרד הבריאות כינסו הערב מסיבת עיתונאים. הם דיברו על החיסונים, זן האומיקרון והחשש מסגרים, אבל בין השורות התברר שכבר מאתמול הוחלט על עטיית מסכות גם בחוץ (ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מסכות ברחוב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בכירי משרד הבריאות כינסו הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים, בצל התפשטות ווריאנט האומיקרון, ובמהלכה התברר כי החל מחצות הלילה הקודם נכנס לתוקף צו, שעליו חתם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, לפיו תחול חובה לעטות מסכות גם בחללים פתוחים, במקומות שיש בהם למעלה מ-50 איש, אולם איש לא עדכן על כך את הציבור.

את העובדה הזו ציינו בכירי המשרד במהלך דבריהם. כפי שדווח ב'כיכר השבת', הורביץ פתח את מסיבת העיתונאים בדברי הרגעה ואמר כי "המצב בשליטה, הרבה יותר טוב ביחס לעולם. זו לא שפעת ואסור להקל ראש באומיקרון. גם עכשיו נמשיך לחיות לצד הקורונה".

הוא הוסיף והצהיר כי "אין סיבה לדבר שוב ושוב על סגרים והשבתות משק, זה לא על הפרק. הציבור לחוץ מספיק, אין צורך להלחיץ יותר. גל האומיקרון שונה מקודמיו. מה שאנחנו עושים זה ניהול סיכונים שקול ואחראי. אנחנו מחויבים לפרנסה, חינוך ושגרה שפויה ככל האפשר. המטרה שלי גם בגל הזה, הי לעשות מאמץ עילאי כדי לאפשר לימודים פרונטליים בכיתה".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי הבריאות, הרחיבה בנתונים על התפשטות זן האומיקרון בעולם ואמרה כי רוב התחלואה היא בקרב ילדים. "יש הבנה שהולך להגיע גל עם זן מאוד מדבק", אמרה בין היתר וציינה כי מדובר בקצב הכפלה של 4 בסולם מקדם ההדבקה לפי ההשערות.

מנכ"ל משרד הבריאות אש אמר כי אישר את מתן החיסון הרביעי למדוכאי חיסון בלבד והוסיף כי יבחנו בהמשך את הרחבת קהל המתחסנים בחיסון זה בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר