מחשבים מסלול מחדש

פיתרון מסתמן לתורי הענק: פטור מבדיקה לקבוצות שונות

מחוסנים יהיו פטורים מבדיקת PCR נוספת וכן רק בעלי סימפטומים, ובני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון שנחשפו לחולה מאומת ידרשו להיבדק • זה המתווה הנבדק לפתרון העומסים באזורי הבדיקות (ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
תורים לבדיקות קורונה, אמש (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

תורי ענק לבדיקות הקורונה, הן לבדיקות האנטיגן והן לבדיקות ה-PCR עוררו תסכול בקרב הציבור. ראש הממשלה נפתלי בנט אף התייחס לכך אתמול (ראשון) במסיבת העיתונאים ואף הצהיר כי הפתרון לא יהיה רק בהיצע אלא בצמצום הנבדקים, כך שהקריטריונים לבדיקה ישתנו.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', מסתמן כי מחוסנים שיאומתו כחיובים לקורונה בבדיקת אנטיגן לא יצטרכו לבצע בדיקת PCR נוספת, וכמו כן מחוסנים שיחשפו לחולה קורונה מאומת יהיו פטורים מבדיקת PCR ויסתפקו בבדיקת אנטיגן מהירה.

ב-Ynet צוטט גורם בכיר במשרד הבריאות שאמר בין היתר כי יבחנו "היכן שלא חייבים" פטור מצורך בבדיקה, כך שאוכלוסיות שלימות - כגון אנשים עד גיל 60 וללא סימפטומים - יהיו פטורים מבדיקה.

כזכור, ראש הממשלה התייחס אתמול לשאלה מדוע לא נערכו מראש לעומס הבדיקות למרות החששות מראש, ואמר כי "לכל מדינה בעולם יש גבול. מדינת ישראל היא מהמדינות שבודקות הכי הרבה בעולם, קיבלנו החלטה לתגבר את מערך הבדיקות המוסדיות. יש למיטב זכרוני 146 תחנות אנטיגן ברחבי הארץ, אבל כנראה שגם זה לא יספיק. לכן הפתרון לא יהיה רק בהיצע אלא בצמצום הביקושים שהקריטריונים יהיו יותר לאנשים סימפטומטיים או לאנשים בסיכון".

בנט הוסיף והזהיר במסיבת העיתונאים כי "הגל הזה יהיה יותר קצר מהגלים הקודמים, אבל בגלל שילדים לא התחסנו מספיק - נראה לימוד מרחוק בהיקפים לא מבוטלים. משרד החינוך נערך לזה". הוא הוסיף כי "שוחחתי עם השרה וצמרת משרד החינוך כבר לפני שבועיים כדי להיערך למצב החדש. נעשה הכל כדי להתגבר על הגל הזה תוך מקסימום שמירה על הכלכלה והמשק בישראל".

בד בבד, בצל הגל החמישי המתפשט, החל מהבוקר תוקפו של מודל ה"כיתה הירוקה" פג, כך שתלמידים שנחשפו לחולה מאומת בכיתתם יעברו ללמוד בזום. תלמידים מחוסנים יוכלו לעבור בדיקת אנטיגן ובמידה ויצאו שליליים יחזור ללמוד מבית הספר אך אלו שלא מחוסנים (רוב התלמידים) יצטרכו להישאר בבידוד. התלמידים שיצטרכו בדיקה יעשו זאת בבית הספר וזאת כדי להקל על התורים הכבדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר