הונאה בכשרות

חנות פלאפל בהכשר משקולץ נתבעת בידי הרבנות

כתב אישום הוגש בשבוע האחרון כנגד 'פלאפל שפע' ברחוב חפץ חיים בפתח תקווה. הסיבה: טענה להצגת המקום ככשר מבלי שניתנה לו תעודת הכשר כדין מהרבנות הראשית (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

רגע לפני רפורמת הכשרות של כהנא: כתב אישום הוגש בשבוע האחרון נגד פלאפל שפע ברחוב חפץ חיים בשל הצגת המקום ככשר למהדרין מבלי שניתנה לה תעודת הכשר מהרבנות הראשית.

על פי כתב האישום שהגישה הרבנות הראשית נגד בעלת העסק, נטען כי "ביום 18.2.21 הציגה הנאשמת בכתב את בית האוכל ככשר מבלי שניתנה לה תעודת הכשר כדין, באמצעות שלט גדול שניתלה בכניסה לבית האוכל, עליו נכתב באופן בולט 'למהדרין - בהשגחת בית דין צדק מישקולץ', ובאמצעות שלט נוסף שהוצב בכניסה לבית האוכל ובו נכתב באופן בולט 'כשר למהדרין' ו-'בהשגחת בד"צ מישקולץ'".

עוד נטען בכתב האישום, כי "באותו המועד הציגה הנאשמת בכתב את בית האוכל ככשר גם באמצעות אישור מאת 'בד"ץ מישקולץ', גורם שאינו מוסמך בדין ליתן תעודת הכשר, שהיה תלוי במקום גלוי בבית העסק. כותרתו של האישור הייתה 'תעודת מהדרין' ובו נכתב בין היתר, באותיות גדולות 'למהדרין מן המהדרין'".

על פי החוק, יש איסור להציג מקום ככשר, אם הוא אינו נמצא תחת השגחת הרבנות הראשית, הגוף היחיד במדינה שמוסמך להעניק כשרות. כעת מואשמת בעלת העסק בבית משפט השלום בפתח תקוה בגין איסור הונאה בכשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר