"לעצור את מתווה הגיור"

מועצת הרבנות: "אין לרב ליתן כשרות שלא במקום כהונתו"

בצל כניסתה של 'רפורמת הכשרות', אוסרת הרבנות הראשית על הרבנים לתת כשרות שלא במקום כהונתם; גם 'מתווה הגיור' זכה למתקפה חריפה: "ההצעה טומנת בחובה סכנה גדולה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישיבת מועצת הרבנות (צילום: באדיבות המצלם)

מועצת הרבנות הראשית לישראל התכנסה היום (שני) ראש חודש שבט, בהשתתפות הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, שאף צירף את חתימתו לקריאה "לעצור מיידית את הליכי מתווה הגיור המוצע". המועצת יצאה שוב בחריפות נגד רפורמת הכשרות שיצאה לדרך.

בהחלטות המועצה, המתפרסמות לראשונה ב'כיכר השבת' נכתב באשר ל'מתווה הגיור' כי "בעת האחרונה עולות על שולחנה של ממשלת ישראל הצעות חוק שמגמתן לשנות את ענייני הדת במדינת ישראל. אחת מהן זו הצעת חוק גיור ממלכתי בישראל.

הראש"ל עם הרב חיים דרוקמן, בישיבה

"הליך הגיור הינו כרטיס הכניסה להיות חלק מהעם היהודי. ההליך הזה נקבע על פי ההלכה. כל החלטה בתחום זה חייבת לקבל את אישורם של הרבנים הראשיים לישראל ושל מועצת הרבנות הראשית לישראל וכן את הסכמת רוב מנין ורוב בנין של רבני ישראל בארץ ובתפוצות".

בשל כך, "מועצת הרבנות הראשית קוראת לעצור מיידית את הליכי מתווה הגיור המוצע. ההצעה לפצל את מערך הגיור האחיד ולקבוע כללים שונים ואפשרויות שונות לעבור את הליך הגיור טומנת בחובה סכנה גדולה. מתווה זה יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי".

ישיבת מועצת הרבנות

עוד כותבת מועצת הרבנות כי "המתווה המוצע יפצל את העם היהודי בישראל ובעולם כולו ויביא למצב של יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת. רק מתווה גיור אחיד לכולם יבטיח את שלמות העם".

באשר לרפומרת הכשרות של השר מתן כהנא, שהשלב הראשוני שלה יצא אתמול לדרך, כותבים חברי מועצת הרבנות כי "על פי ההלכה ובהתאם להחלטת מועצת הרבנות הראשית, אין לרב ליתן כשרות שלא במקום כהונתו או במקום כהונת מרא דאתרא, מלבד מי שהוסמך לכך על ידי מועצת הרבנות הראשית והעושה כן פורץ גדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר