"ליברמן מגבה" • צפו

אורי מקלב: "התקשורת הרוסית מסיתה נגד חרדים"

במהלך דיון בכנסת, הציג ח"כ אורי מקלב שורת מקרים, בהם רואים כיצד התקשורת הרוסית מסיתה נגד החרדים, כשבין היתר קוראים להזרים גז ולהרוג את החרדים • ומי מגבה את ההסתה? צפו (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אורי מקלב היום בוועדת החוקה (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך ישיבת ועדת החוקה של הכנסת היום (שני), תקף ח"כ אורי מקלב את שר האוצר אביגדור ליברמן וחברי ישראל ביתנו, בכך שהם מגבים את ההסתה הנוראה של התקשורת הרוסית נגד הציבור החרדי.

לאור מקרים רבים של הפצת ידיעות שקריות באחרונה סביב מבצע החיסונים כנגד נגיף הקורונה, דנה ועדת החוקה בתופעה של הפצת 'פייק ניוז' בתקשורת.

במהלך הדיון טענו חברי כנסת מישראל ביתנו כי מפלגות שונות מסיתות כנגדם ומפיצים פייק ניוז. חבר הכנסת אורי מקלב, תקף בחריפות את אנשי ישראל ביתנו המובילים שיח אלים ואנטישמי כנגד הציבור החרדי, מקלב הציב בפני חברי הכנסת שנחרדו מהדברים מספר מקרים בהם פעילים מרכזיים במפלגה כתבו והפיצו חומרים אנטישמים ושיקריים, כך למשל יו"ר המפלגה עצמו ח"כ אביגדור ליברמן טען כי תלמידי ישיבות מקבלים שבעה מיליארדי שקלים מידי שנה דבר שאינו נכון כלל ועיקר ואף הוכחש על ידי העיתונות הכלכלית.

במקרה אחר כתבה שהתפרסמה באחד מרשתות התקשורת הרוסית תענה כי "האם צריך להקות בדוסים - זאת לא שאלה בכלל. השאלה היחידה היא מתי".

פעיל אחר כתב לאחר שכמה מהציבור החרדי נפטרו ל"ע מנגיף הקרונה: "אני לגמרי בחוסר רגשות כלפי המוות שלהם. בשבילי הם רק מקקים או גידול סרטני על גופתה של המדינה".

מקלב הציג מקרים בהם פעילי ישראל ביתנו לא פעלו רק נגד הציבור החרדי, אלא אף הפיצו מסרים כנגד התחסנות הציבור נגד הקורונה בטענה כי זה יסייע לנתניהו ערב הבחירות, "בשביל מה לעשות את החיסון הביביסטי הזה? כתב הפעיל, אתם לא מבינים שאם לא יהיו נדבקים ולא יהיו קורבנות ביבי עוד יוכל לטעון שהוא ניצח את הקורונה עם החיסונים שלו!? חכו עוד קצת עד שתקום ממשלה חדשה וליברלית עם המפלגה דוברת הרוסית שלנו ואז תתחסנו. עכשיו אנחנו צריכים כמה שיותר חולים, אחרת נתקע עם הדיקטטור ביבי והדוסים".

ח"כ אורי מקלב תקף ואמר, "לא ניתן לתחום את הנושא החשוב הזה רק לשקרים ול'פייק ניוז', היות ובמקרים רבים זה טומן בתוכו הסתה. לצערנו חלק גדול מה'פייק ניוז' יוצא מהבית הזה. יש כאן פרצה מסוכנת ואסור לאפשר לתת לידי גורם אחר לקבוע מהו שקר. לצערנו ישראל ביתנו, מפלגה שישובת כאן כל תעמולת הבחירות שלה הרשמית היכ פייק ניוז ושקרים, ליברמן עצמו מביא תרבות של שקר ודיבר על שבעה מיליארדי שקלים לבני הישיבות דברים שלא היו ולא נבראו. האנשים הללו בתעמולה שלהם מדברים על להזרים גז ולהרוג את החרדים וכולם פה שותקים לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר