תמונת מצב עולמית

הולנד עדיין בסגר הדוק • שיא תחלואה בסין מהגל הראשון

האומיקרון מוסיף להתפשט בעולם ובדרום אפריקה מבטלים את העוצר הלילי לצד ירידה בתחלואה. בסין רשמו בשבוע האחרון שיא של תחלואה מאז הגל הראשון • ומה עשו בשאר המדינות? (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שבועות ארוכים עברו מאז התגלה לראשונה בדרום אפריקה זן האומיקרון ורק בימים האחרונים הערפל סביב ההשלכות של המוטציה מתחיל להתפזר.

מנהיגי העולם פועלים באסטרטגיות שונות לדיכוי התחלואה, החל מסגר הרמטי, דרך סגר על לא מחוסנים ועד קמפיינים לעידוד התחסנות. זו תמונת המצב העולמית:

אסיה

בשבוע האחרון נרשם בסין שיא בתחלואה שלא נראה כמוהו מאז הצליחה לראשונה לדכא את תחלואת הגל הראשון במעצמה.

עיקר ההתפרצות במדינה מגיעה מעיר בשם שיאן, בה חיים יותר מ-13 מיליון בני אדם. בשיאן סגרו הסינים כל פעילות למעט פעילות חיונית מאוד שכוללת סופרמרקטים, בתי חולים ובתי מרקחת בלבד. על התושבים נאסר לצאת מפתח הבית למעט יציאה למקומות הנ"ל, או לצורך יציאה לבדיקת קורונה חינמית שנערכת במדינה.

בהודו שנפגעה קשות מהדלתא זהו היום השישי עבורה בה התחלואה מזנקת שוב, ואבחנה קרוב ל-34 אלף מקרים חדשים ו123 מקרי תמותה.

כעת במדינה הודיעו על השקת קמפיין חיסונים חדש שמטרתו לעודד ילדים לצאת ולהתחסן נגד הנגיף. בכיר במערכת הבריאות בהודו אמר כי "ילדים יקבלו חיסונים בבתי הספר שלהם. הם יכולים גם ללכת למרכזי חיסונים ולהתחסן שם".

בתאילנד העלייה המתונה בתחלואה מאיצה מעט, כשביממה האחרונה רף החיוביים ליממה חצה את ה-1,000. במדינה קראו להתחיל לעבוד מהבית ככל הניתן.

אפריקה

בדרום אפריקה הודיעו כי הסגר הלילי במדינה הוסר אחרי שחלה האטה בקצב התחלואה. במדינה מניחים ומקווים כי שיא התחלואה לגל הנוכחי - מאחוריהם. כידוע דרום אפריקה היא המדינה בה לראשונה התגלו המקרים הראשונים של זן האומיקרון.

אירופה

ראש ממשלת ברטיניה בוריס ג'ונסון הזהיר ואמר כי מתחיל עומס על בתי החולים במדינה. "עלינו להכיר בכך כי במהלך השבועיים הקרובים העומס על בתי החולים עשוי לגדול" טען ג'ונסון.

יחד עם זאת, ג'ונסון רמז כי כעת הוא לא מתכנן הגבלות חדשות "אני חושב שהדרך קדימה עבור המדינה כולה היא להמשיך בנתיב שאנו נמצאים בו. אנחנו נשקול הכל בבדיקה".

כידוע בבריטניה כבר מספר ימים התחלואה היומית עוברת את רף המאה אלף, ומתקרבת לכ-200 אלף מאומתים חדשים ביממה.

בהולנד שומרים על האסטרטגיה שנקטו בה בגלים קודמים ומשאירים את המדינה בסגר מלא-מלא בכדי לנסות להוריד את התחלואה הגואה.

בצרפת, מדינה בה התחלואה משתוללת הכירזו כי משך ימי הבידוד למאומתים מחוסנים יקוצר מעשרה ימים לשבעה ימים בלבד. ההקלה מגיעה יום לאחר שבמדינה מחמירים הגבלות ומחייבים לעטות מסיכות גם בשטחים הפתוחים, זאת אחרי שארבעה ימים ברצף מספר המאומתים היומי חצה את רף ה-200 אלף.

גם באיטליה חל זינוק בתחלואה ו-98 אלף חולים חדשים התגלו במדינה ביממה האחרונה. במדינה הטילו הגבלות קשות על לא מחוסנים ואפילו בעלייה לתחבורה ציבורית יש חובת הצגת תו ירוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר