הנדל במוקד

"כפייה חילונית"; מאבק נגד ביטול קווי מידע

תחת הכותרת "הנדל מנתק אותנו" שורה של מנהלי מוסדות חרדיים יוצאים למאבק נגד ביטול קווי המידע והשירות לציבור החרדי כשלטענתם מהווה פגיעה קשה במגזר החרדי (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בצל האיום על ביטול הקומה הכשרה, מנהלי מוסדות חרדיים יוצאים למאבק נגד ביטול קווי המידע והשירות לציבור החרדי: "לא לניתוק קווי המידע החרדים".

תחת הכותרת, "הנדל מנתק אותנו", יוצאים שורה של מנהלי מוסדות, ראשי ארגונים תורניים ואישי ציבור במגזר החרדי, בקריאה לשר התקשורת יועז הנדל לעצור את התכנית שתביא לביטול מערכות התוכן וקווי המידע והשירות לציבור החרדי.

כיום, רבים בציבור החרדי עושים שימוש מגוון בפלטפורמות שונות של שירותים קוליים בחיי היום יום, החל משיעורי תורה וזמני היום, מוקדי רישום טלפוניים, מידע אונליין ולו"ז לתחבורה הציבורית ושורה של שימושים קהילתיים ומשפחתיים המבוססים על מערכות טלפוניות מתקדמות.

על רקע התפשטות גל האומיקרון בישראל, מזכירים המנהלים כי מה שסייע ללמידה מרחוק של הציבור החרדי בימי הסגר בגלים הראשונים של הקורונה, כאשר המוסדות נסגרו, היו מערכות טלפוניות ללמידה מרחוק, שהיוו חלופה לשימוש בזום המגזר הכללי.

באותם ימים, מי שפעל כדי לסייע למפעילי המערכות הטלפוניות הללו, היו בכירי משרד התקשורת בראשותו של השר דאז דוד אמסלם.

בשל כך, מביעים המנהלים תמיהה על בחירתו של השר הנדל, להוציא לפועל את הרפורמה לביטול דמי הקישוריות שיביאו לביטול קווי המידע והשירות ויפגעו קשות בחברה החרדית.

בעוד במשרד התקשורת טוענים כי בבסיס הרפורמה עומדת הכוונה לעצור את תופעת הצינתוקים, גורמים המעורבים בנושא טוענים כי הצעד שמוביל משרד התקשורת יוביל להרחבה של תופעת הצינתוקים ויאפשר לחפצים בכך לשגר הודעות קוליות ללא עלות.

אנשי החינוך ומנהלי המוסדות שעומדים מאחורי הקמפיין מביעים חשש מ"כפייה חילונית" ברפורמה שתוביל לביטול קווי התוכן החרדים וקוראים לשר הנדל להתעשת מבעוד מועד ולא לאפשר את הפגיעה הקשה באורח החיים החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר