הדקות האחרונות לפני האסון

הקצין פתח את הדלת רגעים לפני ההתרסקות - וקפץ למים

בעקבות תקלה הנמיך הטייס גובה וחג במהירות מופחתת במטרה לבצע טיסת אונס, אלא שאז הקצין שניצל החליט לקפוץ. היום שוחרר מטיפול נמרץ • הפרטים המוערכים מחקירת הלילה הדרמטי (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Shir Torem/Flash90)

חקירת התרסקות המסוק הצבאי אמש נמשכת: הערכה בצוות החקירה הינה כי תקלה ארעה במהלך הטיסה ובעקבות כך הטייס הנמיך את גובה המסוק וכן את מהירות הטיסה בניסיון לבצע נחיתת אונס בים. הקצין שניצל ונותר בחיים - פתח את הדלתות של המסוק בזמן שהמסוק עדיין חג בגובה נמוך, קפץ החוצה לים וכך חייו ניצלו.

הנפגע מאסון המסוק הלילה שוחרר ממחלקת טיפול נמרץ כללי כשהוא במצב טוב. היום הגיע מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, לבית החולים רמב"ם וביקר את הקצין.

מהמרכז הרפואי רמב"ם נמסר: "הוא הועבר להמשך טיפול במחלקה האורטופדית. משפחת המטופל מבקשת בכל לשון של בקשה לשמור על פרטיותם ולהימנע מהטרדתם ברגעיהם המורכבים".

מוקדם יותר היום נחשפו פרטים נוספים מהלילה הדרמטי. המסוק, כך התברר, המריא אתמול בערב לטיסת אימונים, קצת לפני השעה שמונה בערב. כמעט שעה אחרי שהמריא - הוא התרסק. לאורך כל האימון לא זוהתה כל קריאה לעזרה מהמסוק עד שלפתע המסוק נעלם ממסך הבקרה. זה היה השלב שבו הגיע דיווח לצוותי החרום על מסוק שפגע בים.

אחד מהקצינים שהיה על המסוק הצליח דקות אחרי הנפילה להתקשר באמצעות טלפון הנייד שלו לטייסת, אמר "התרסקנו" - ואז נותקה השיחה. לאחר השיחה ובעקבותיה הוקפצו כוחות גדולים של 'הצלה' לאזור והחלו בפעולות החילוץ. מי שחילצו את הפצועים היו כוחות יחידת החילוץ של חיל האוויר 669.

תוך כדי פעילות החילוץ ביצעו הלוחמים פעולות החייאה בקצינים שהיו על המסוק. החילוץ בכללותו הוגדר כמורכב ביותר, זאת כיוון שהמסוק שהתרסק נפל אל מתחת למים כך שגם הים וגם החושך הכבידו. צוללנים מנוסים סייעו בפעולות החילוץ. השאלה הגדולה שעדיין פתוחה ונחקרת: מה הוביל להתרסקות?

שמותיהם של שני ההרוגים באסון הותרו הבוקר לפרסום. "צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן", נמסר בהודעת דובר צה"ל. הסיבות להתרסקות המסוק טרם ברורות וצה"ל חוקר אותן. מלבד שני ההרוגים, קצין סיור נוסף שהיה על המסוק פונה לטיפול בבית החולים רמב"ם כשהוא פצוע בינוני.

היום (שלישי) מבצעים חיילים רבים סריקות באזור החוף, אחר חלקי המסוק. בד בבד נמשכים המאמצים לחילוץ המסוק.

הלווייתו של רב-סרן חן פוגל ז"ל תערך היום בבית העלמין הצבאי בחיפה. דובר צה"ל העביר את בקשת המשפחה, להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר