ממשלת בנט התקפלה

העציר שובת הרעב ניצח - וישוחרר ממעצר

מקורות פלסטינים המקורבים לארגוני הג'יאהד האיסלאמי הודיעו כי ישראל הסכימה לשחרר את העציר המנהלי הישאם אבו הוואש, זאת בתמורה לכך שיחדול משביתת הרעב (בארץ)

הישאם אבו הוואש מחייך, הערב (צילום: לפי סעיף 27א)

התקפלות מבישה: מקורות פלסטינים המקורבים לארגוני הג'יאהד האסלאמי הודיעו כי ישראל הסכימה לשחרר את העציר המנהלי הישאם אבו הוואש בתמורה לכך שיחדול משביתת הרעב.

עורך דינו של העציר המנהלי הישאם אבו הוואש אמר כי סוכם שצו המעצר המנהלי לא יוארך מעבר ל-26 בפברואר, וכי בתמורה אבו הוואש יסיים את שביתת הרעב.

מעצרו המנהלי של אבו הוואש הוארך כבר פעם אחת אך מדובר בהתקפלות של מדינת ישראל, כשבדרך כלל לא מקובל להבטיח מראש את תאריך השחרור, ההסכם, שהובטח משפטית מגיע ככל הנראה בעקבות חשש מהסלמה בדרום.

הישאם אבו הוואש מחייך, הערב (צילום: לפי סעיף 27א)

בשבוע האחרון הודיעו בג'יאהד האיסלאמי ובחמאס כי אם ימות, הארגונים יתייחסו לכך כאל חיסול של מדינת ישראל, ואחרי ההסלמה הקצרה בשבוע האחרון הצהירו הארגונים כי היא מגיעה בעקבות היחס כלפיו.

בעקבות הפרסום, דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנו פרסם הודעת ניצחון כשהודיע על "ניצחון חדש שרשם האסיר הישאם אבו חוואש, אשר מאשר שוב את יכולתם של עמנו, העם הפלסטיני ומשפחותיהם האמיצות לנצח בכל קרב שהם מנהלים עם הכיבוש. ניצחונו של אבו חוואש על הסוהר הציוני הוא הרחבה של עמידתו האיתנה של עמנו הפלסטיני מול הכיבוש".

העציר, הישאם אבו הוואש, הוא תושב דרום חברון בן 40 ואב לחמישה ילדים, נעצר לפני כשנתיים בנובמבר 2020 ומאז מעצרו הוארך בכל פעם, הוא מזוהה עם הג'יאהד האיסלאמי אך החשדות נגדו לא ידועים, לפני 140 ימים החל בשביתת הרעב כשחלה הידרדרות חמורה במצבו הרפואי והוא אושפז בבית חולים. כאמור, כעת הגיעה המדינה להסכם עימו במסגרתו הוא צפוי להשתחרר בתוך כחודש וחצי.

  • תמונה זו מופצת ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר