בגלל המזוזה?

שוב: לינץ' על קשישה יהודייה בביתה בפריז

תופעה מפחידה שחזרה על עצמה בשנים האחרונות שוב ושוב בבירה הצרפתית: יהודים מבוגרים נקשרים, מוכים ואף נשדדים בידי תוקפים אכזריים - לרוב מהגרים מוסלמים (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בצרפת: קשישה יהודייה עברה לינץ' בביתה שבפריז, כך על פי דיווח של BNVCA - ארגון צרפתי הנאבק באנטישמיות.

לפי הדיווח, התקרית התרחשה לפני כשלושה שבועות, ב-13 בדצמבר 2021. שני קטינים, שתוארו ככהי עור בני 16-17, צלצלו בפעמון דלתה של יהודיה בת 74 שחיה בגפה בפריז.

כשהקשישה ביקשה לברר מי בדלת, הזדהו השניים כאנשי חברת האבטחה המועסקים בבניין המגורים. ברגע שפתחה את הדלת, הדפו אותה הנערים ופרצו פנימה.

בשלב זה, החלו שני התוקפים להמטיר עליה מהלומות קשות ואכזריות, קשרו אותה והכריחו אותה לגלות איפה מונחים כל תכשיטיה. כשהחלה לצעוק לעזרה, שלפו דבק 'מסקינג טייפ' וכיסו באמצעותו את פיה.

הקשישה עברה חצי שעה טראומטית ביותר, כאשר אחד הנערים אוסף את כל חפצי הערך וחברו 'שומר' על הקורבן תוך שהוא מכה באכזריות. לאחר מכן עזבו את המקום, כשהיא חבולה ובטראומה קשה.

למרות שניתן לחשוב שמדובר 'רק' בשוד אכזרי, בקהילה היהודית משוכנעים שמדובר בפשע שנאה, לאור העובדה שהבית נבחר ככל הנראה על סמך המזוזה שעל דלת הבית.

בגלל המזוזה? ארכיון (צילום: Shutterstock)

ביתה של הקשישה ממוקם ברובע ה-19 של פריז, המאכלס יהודים רבים - וסובל מאנטישמיות רבה. אחרי האירוע הקשה, הביעה בת ה-74 רצון לעבור דירה לאחר שהתגוררה במקום כבר 30 שנה.

"אנו קוראים למשטרה לעשות הכל על מנת לזהות את שני התוקפים, ולבצע פטרולים על מנת להגן על תושבי השכונה הזו, שנודעה כמסוכנת", נכתב בהודעת BNVCA.

כזכור, רק לפני חודש דיווחנו על יהודי בן 70 שעבר לינץ' בביתו, גם הוא ברובע ה-19.

מדובר בתופעה מדאיגה שחזרה על עצמה בשנים האחרונות שוב ושוב בבירה הצרפתית: יהודים מבוגרים נקשרים, מוכים ואף נשדדים בידי תוקפים אכזריים - לרוב מהגרים מוסלמים.

אחת הפעמים המפורסמות בהן אירע דבר דומה, הסתיים ברציחתה של שרה חלימי הי"ד, על ידי שכן שפרץ לביתה ושעד כה לא נעשה עימו צדק - בשל טענה שהיה תחת השפעת אלכוהול. כמו כן ניצולת השואה מירי קנול בת ה-85, שנדקרה למוות בביתה במהלך שוד אנטישמי בשנת 2018.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר