שמונה חודשים אחרי

שני מאסרי עולם למחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד

המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד בפיגוע ירי בצומת תפוח ופצע נוספים נשלח לשני מאסרי עולם; עו"ד חיים בלייכר: "מקווים שהמחבל הארור יסיים את חייו בכלא" (חדשות, בארץ)

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ומשפחת גואטה בבימ"ש (צילום: מתוך הטוויטר של אלישע בן קימון)

בית המשפט הצבאי ביהודה הטיל הבוקר (רביעי) עונש של שני מאסרי עולם ופיצוי של מיליוני שקלים על המחבל מונתצר אחמד עלי שלבי, שהורשע ברצח יהודה גואטה הי"ד, בפיגוע הירי בצומת תפוח לפני כשמונה חודשים, ופציעתם של בניה פרץ ועמיחי חלא.

המחבל הורשע בגרימת מוות בכוונה, ניסיון לגרימת מוות בכוונה, נשיאת, החזקת וייצור נשק ושיבוש הליכי משפט. להקראת גזר הדין הגיעו בני משפחת גואטה בליווי עורך דינם, עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

עו''ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחת גואטה מסר כי "אנו מקווים שהמחבל הארור יסיים את חייו בין כותלי הכלא כפי שמורה גזר הדין. אך כאן לא תם הסיפור המלחמה בטרור לא יכולה להסתיים בענישה פלילית בלבד במלחמה צריך להכות את האויב בכל הזירות האפשריות. מדינת ישראל חייבת לנקוט בצעדים מחמירים כנגד סביבת הטרור הכוללת ענישה מחמירה כנגד הסייענים. הגליית חמולת המחבל מהארץ ומלחמה וענישה כנגד כל גילוי הסתה או תמיכה בטרור".

נזכיר כי לאחר הרשעת המחבל שלבי ביקש ר' אלישע גואטה, אביו של יהודה הי"ד, להשית על המחבל עונש מוות, ואמר כי "למחבל הזה מגיע מוות. הגיע הזמן שהשופטים, בעיקר הצבאיים, יצאו מהקופסה של עצמם ויחליטו מה טוב לעם ישראל, איך שומרים על השפיות של המדינה, ויחזירו את הפסקים שמקובלים בבתי משפט צבאיים, גזר דין מוות לאנשים שפלים כאלה המקדשים את המוות. אנחנו מקדשים את החיים.

"הוא רצח פה בדם קר בחור צעיר, עוד לא בן 19. מגיע לו גזר דין מוות, למשפחה שלו הגליה ולכל הסייענים מאסר עולם. לא להפוך את היוצרות. חבל שאנחנו משפילים עצמנו למטה למטה, ולא מחליטים כמו שצריך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר