"סחיטה באיומים"

"חוצפה ועזות מצח": ליברמן הגיש תלונה נגד הרב הראשי

ליברמן, הגיש היום תלונה לנציבות תלונות הציבור, בעקבות המכתב ששיגר הגר"ד לאו בשבוע שעבר; 'מדובר בחוצפה ובעזות מצח. אם ח"כ ימני היה שולח מכתב כזה על שופט, הארץ הייתה רועדת' (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הרב הראשי הגר"ד לאו וליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, נועם רבקין פנטון פלאש 90)

עז פנים: שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיש היום (רביעי) תלונה לנציבות תלונות הציבור על שופטים, בעקבות המכתב ששיגר הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, בשבוע שעבר, בו קרא לבחון את המשך כהונתו.

כזכור, לאחר שהרב הראשי הגר"ד לאו, הציב אולטימטום לראש הממשלה בנט ודרש לעכב את רפורמת הגיור, פרסם השר ליברמן מכתב ובו דרש מהרב ''למלא את תפקידו'', כאמור, כעת הוא מגיש מכתב תלונה רשמי כנגד הרב.

במכתב הנלווה לתלונה ציין השר כי "הרב הראשי לאו, המכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול, שלח ביום 28.12.21 מכתב לראש הממשלה בו הוא מודיע כי אם יקודם מתווה הגיור ואם תופסק או שלא תחודש כהונתו של ראש מערך הגיור, יאלץ הרב הראשי להסיר אחריותו מכל הנעשה במערך הגיור ויפסיק מידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות על ידו במסגרת תפקידו".

"התניית המשך חתימה על תעודות הגיור בהמשך כהונתו של ראש מערך הגיור מהווה איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים", כותב ליברמן, "כהונתו של הרב הראשי ותפקידיו באו בשירות הציבור על פי הקבוע בחוק, ועליו מוטלת החובה למלא את תפקידיו כל עוד הוא מכהן בכהונתו".

המכתב

"אם אכן יממש הרב את האיום המתואר ויימנע מלחתום על תעודות, יעכב בכך את השלמת הליכי הגיור והדבר יהווה פגיעה של ממש בציבור הישראלי ובמיוחד בחיילי צה"ל, בני העדה האתיופית ומבקשים להתגייר. פגיעה בציבור האמור, בשל אי הארכה או הפסקת כהונה של פקיד בכיר איננה מוצדקת והיא מהווה התנהגות שאיננה הולמת דיין, לא כל שכן- נשיא בית הדיין הרבני הגדול".

לסיום תקף בעזות בלתי נתפסת: "התנהלות זו אינה באה בד בבד עם התנהגות ההולמת דיין במדינת ישראל ולכן יש לבחון את המשך כהונתו כנשיא בית הדין הרבני הגדול".

פרסום דבר המכתב עורר כמובן סערה רבה, ח"כ מאיר פרוש תקף: "מדובר בחוצפה ובעזות מצח. אם חבר כנסת מהימין היה שולח מכתב מחוצף כזה לאחד משופטי בית המשפט העליון, הארץ הייתה רועדת ומזדעזעת".

ח"כ אורי מקלב על פניית ליברמן לנציב קבילות השופטים כנגד הרב הראשי הגר"ד לאו: "ליברמן מגלה רגישויות ומאשים את הרב הראשי הגר"ד לאו שליט"א בסחיטה באיומים כאשר כל מפלגתו הורשעה ונחקרה בפלילים ובהעלמת עדים. את ליברמן לא מעניין חיי אדם, כלכלת המדינה או רווחת האזרחים - אלא רק ניגוח היהדות וקיטוב בעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר