תיעוד מטריד | "זו תופעה קבועה"

הפעם זה נגמר בנס; יש סכנה בביתר ושמה "נהגי אוטובוס"

תיעוד מטריד שנראה הבוקר מהעיר ביתר: ילדה שבאה לחצות את הכביש כחוק, כמעט נמחצה למוות בגלל אוטובוס שלא עצר • 'כיכר' בדק: מדובר בתופעה קבועה בעיר בה הנהגים נוהגים בפראות (ארץ)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
באה לחצות את הכביש כחוק וכמעט נמחצה (צילומסך: מצלמת הרכב)

תופעה מזעזעת: מחזה מטריד נראה הבוקר (חמישי) בביתר עילית, כאשר ילדה חצתה את הכביש - כחוק, אך נהג פראי שעבר במקום כמעט ודרס אותה. 'כיכר השבת' בדק, וגילה כי מדובר בתופעה קבועה בעיר, בה נהגי האוטובוס נוהגים בצורה פראית ומסוכנת.

התיעוד בכתבה, קרה הבוקר ברחוב אגרות משה בביתר עילית. ילדה נעמדה לחצות את הכביש במעבר חצייה, כפי החוק וחיכתה שרכב יעצור לה על מנת שתוכל לחצות בבטחה. רכב שהגיע במעלה הכביש, עצר לה ותן לה לעבור.

הילדה החלה לחצות את הכביש כשלפתע, מהצד השני, לכיוון מטה, הגיח אוטובוס עירוני של חברת קווים בנסיעה מהירה וכמעט דרס אותה.

הילדה נבהלה וחזרה לאחור. רק אז נזכר הנהג והאט כמה מטרים לאחר מעבר החצייה.

נהג הרכב שעצר במעבר החציה - ומצלמת הרכב שלו קלטה את האירוע, מספר ל'כיכר השבת': "מדובר במעבר חציה מוכר מאד ברחוב אגרות משה, שמשמש מעבר למאות ילדים, בנים ובנות הלומדים בשלושה בתי ספר שממוקמים בעבר השני של הכביש".

"הורדתי את הבת שלי ליד המעבר חציה, והייתי בטוח שהאוטובוס יעצור לה, הילדה חצתה את הכביש, אך ברוך ה' שבשניה האחרונה היא חזרה אחורה וניצלה".

מחזה קבוע בביתר

המחזה המטריד הזה אינו חדש, הוא נראה שוב ושוב ברחבי העיר ביתר ולא רק. נהגי האוטובוסים נוהגים פראות שלעיתים הם מצפצפים על החוק: נכנסים לכיכרות בשעה שיש רכב שנוסע בכיכר, לא נכנסים לתחנות – אלא נשארים על הנתיב, תוך שהם מורידם ומעלים נוסעים שלא בסמוך לתחנה, וגם אינם עוצרים במעברי חצייה, כפי שנראה בסרטון.

תופעה מטרידה זו חוזרת על עצמה מדי יום ביומו כאשר הנהגים מסכנים את חיי התושבים פעם אחר פעם. לידי מערכת 'כיכר השבת' הגיעו למעלה מאלף חמש מאות תלונות על נהגי אוטובוסים בערים החרדיות.

בזמן הקרוב בעז"ה, מערכת 'כיכר השבת', תציף את הנושא ותעשה כתבת תחקיר עם כל הגורמים הרלוונטיים, במטרה למנוע את האסון הבא חלילה.

הגולשים שנתקלו בנהג מופרע או בכל תיעוד המסכן חיים אדם, מוזמנים לשלוח לנו את פרטי המקרה בצירוף התיעוד - למייל: desk@kikar.co.il

וכאן המקום להזכיר: ילד עד גיל תשע אינו חוצה כביש לבד.

מחברת קווים נמסר בתגובה: "החברה מגלה אפס סובלנות לאירועי בטיחות. הנושא נמצא בבדיקה של קצין הבטיחות ובהתאם לממצאים, נפעל באופן משמעתי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר